Maikel skrev:
Hej, förlåt för att jag varit så seg.
Jag har inte varit i kontakt med Bmw i tyskland, men skall självklart göra som så att jag skall ringa till dem.
Jag kan skriva öppet och ärligt att jag köpt bilen för 140.000 kr INKL hardtop. för en bil som rullat 11.000mil precis innan säsongen drar igång 2010 i tyskland. Ett ganska bra pris enligt mig för en E46 323 cab, svart metallic med 18tummare precis som jag vill ha.
Det var INTE den billigaste bilen på mobile.de. Utan sunkiga och sönderkörda E46 fanns såklart att tillgå till ett lägre pris om det var det man ville ha.
Jag har inte bråkat eller varit otrevlig på något sätt mot någon i detta fall.
Läste innan att vissa rekommenderade mig att spela in kommande samtal i framtiden men att jag måste meddela detta. Jag tror inte att personen i fråga kommer att vara lika otrevlig då.
Jag kontaktade handelskammaren igår och fick veta att det är en kvinna som har hand om ärendet kring besiktningsmännen/värderingsmännen (Klagomål) "Handelskammaren blandar sig inte in i värderingar"
Jag blev vidarekopplad till kvinnan som jag då ville förklara hur det låg till med deras förordnade värderare.
Kvinnan svarar att hon inte kommer kommer att prata priser med mig, då förklarar jag att detta inte har med priser att göra. Men denna kvinna är mycket speciell och låter mig inte prata till punkt, utan hon avbryter mig gång på gång. 5 minuter in i samtalet så har jag fortfarande inte sagt något, men kvinnan frågar mig hur mycket försäkringsbolagets värderare erbjöd mig samt hur mycket handelskammarens erbjöd. Jag svarade att FB erbjöd 60.000 och att HK erbjöd 55.000. Kvinnan tyckte att det var jättebra och förstod inte varför jag ville klaga. Måste erkänna att jag vid detta tillfälle blev lite sné och förklarade att om jag skulle få prata klart så skulle honom strax få veta varför jag ringer. Min första fråga var: Hur tar du ställning till att er värderingsman har varit och tittat på min bil och gjort en värdering samt missat att det är en automatväxlad bil? Hennes svar då är; inte bra. När jag sedan skall fortsätta att förklara att deras värderingsman inte kontrollerat serviceboken, historik osv så avbryter hon mig med att säga skicka mig ett E-mail på vad personen heter, men skriv INTE vad som har hänt. Jag vill bara veta vem han är. Därefter ska hon prata med en kollega till honom och skall försöka kolla varför detta har hänt. KVINNAN VET JU INTE VAD SOM HÄNT?!?! Jag fick inte ens möjlighet till att berätta!