Dom säger ajabaja och lämnar över en lapp med 500kr i böter.
Men innan det så frågar de om den är konverterad eller fabriksmonterat xenon och sen vill de kolla under motorhuven o leta efter ballasterna. Gjorde de iaf när de stannade mig för ett par år sedan, när jag hade en 945a.
Är det till halvljuset du ska ha xenon så tänk på att använda en 35w H7R lampa, den är till halvljus och bländar inte mötande lika mkt som en vanlig H7 gör.
Men till Helljus så ska du ha en vanlig H7 och gärna 55w, lyser väldigt bra! 5000K tycker jag ger bäst ljus.
På min V70 så syns inte ballasterna/kablarna, en rätt så dold xenonmontering.
Vänstersidan så sitter de gömda under strålkastaren.
Högersidan så sitter en under strålkastaren och den andra bakom svarta lådan...
Jimmy-pettersson skrev:
Men jag vill helst ha allting så dolt som möjligt.
Någon som vet vad polisen säger om xenonkonvertering?
V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01