3423
Sök

Volvo 740 GL - 88 Luktar massa bensin, startar, går att varva till 2-3 tusen sen dör han igen AKUT BEHOV AV BILEN!

78 Inlägg
9 december 2011
Trådstartare
Tjena!

Haft lite problem med min 740 senaste tiden.
I onsdag var jag ute och åkte då gick han dåligt bludrade och man kunde ha full gas och ändå gick han inte över 2 tusen varv ett tag sen helt plötsligt gick han toppen igen, sen vart det så igen under kvällen då glödde katten och sen gick den bra igen.
På torsdagen rensade vi katten. då gick den bra tills på kvällen då dog den helt.
sen går den att starta och då håller man full gas då går den upp till 2-3 tusen varv sen dör den nästan även fast man håller full gas så upp till 3 tusen varv sen tills den nästan dör sen upp igen:(

Hoppas ni förstår och kan hjälpa mig!
är i akut behov av bilen.

Fråga om ni inte förstår.

Tack på förhand!smile
Senast redigerat av jacke021 (9 december 2011)

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
9 december 2011
Låter ju som soppafel, kass pump eller liknande. Kan ju även vara något i motorstyrningen som gör att den får för lite, t.ex LMM.
Felkoder? Nyligen rivit i något? Tankat e85?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

78 Inlägg
9 december 2011
Trådstartare
ja det gör ju det, kan det vara bränslerelä eller liknande?
hade e85 i bilen på besiktningen för 2-3 månader sen inge mer sen dess,
min felkods dosa funkar inte den lyser inte ens, och inga varningar inne i bilen.
ah bytte kamrem för 2 månader sen och hallgivare och putsa till fördelaren samtidigt.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
9 december 2011
Det är inte så att remmen kuggat över? Den kan ju behöva efterspännas ibland. Annars så är ju reläet en tänkbar orsak, de glappar ju mer än ofta. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

78 Inlägg
9 december 2011
Trådstartare
ah tänkte titta till den. men tycker den beter sig så himla skumt:/

Sök