3762
Sök

Pendlar/bruksbil

55 Inlägg
9 december 2011
Trådstartare
Hej, då jag studerar har jag insett att jag inte kan äga min Audi A4 längre. Har letat efter en bil som vore perfekt för mig, dock inte det lättaste. Jag bor i Eskilstuna och pluggar i Östersund så det blir cirka 60 mil åt ett håll. Jag har lägenhet i Östersund dock är man nere i Eskilstuna ganska ofta.

Bilen jag letar efter är runt 15 000 kr klassen vilket ger en hel del alternativ.

Har kollat på Toyota, Nissan, Volkswagen osv. Bilen måste ha lite köregenskaper, inget överdrivet då prisklassen inte är den högsta.

Några förslag vad skulle ni göra?

Welcome to the world of Quattro...

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 december 2011
Eurobandit skrev:
Micke016 skrev:
Hej, då jag studerar har jag insett att jag inte kan äga min Audi A4 längre. Har letat efter en bil som vore perfekt för mig, dock inte det lättaste. Jag bor i Eskilstuna och pluggar i Östersund så det blir cirka 60 mil åt ett håll. Jag har lägenhet i Östersund dock är man nere i Eskilstuna ganska ofta.

Bilen jag letar efter är runt 15 000 kr klassen vilket ger en hel del alternativ.

Har kollat på Toyota, Nissan, Volkswagen osv. Bilen måste ha lite köregenskaper, inget överdrivet då prisklassen inte är den högsta.

Några förslag vad skulle ni göra?

På vintern tycker jag att SUV:ar passar bäst, så mitt förslag är 1 Suzuki vitara eller Opel frontera för de brukar vara lite billigare och de är inte direkt så törstiga tongue

Nu vet jag inte hur du tänkte, men både Vitara och Frontera är otrevliga bilar att köra långt i och min före detta Grand Vitara V6 slukade åtminstone bränsle i stor omfattning. Fyran skulle jag inte rekommendera, bilen var lite småtrött med sexan redan och 4cyl. borde bli irriterande svag. En svag bil pressar man dessutom gärna för att hänga med i trafikrytmen och då stiger förbrukningen bara av den anledningen...