3685
Sök

hackar fram när man bromsar - volvo 740 1985

2 644 Inlägg
31 augusti 2006
Trådstartare
Hejsan.. jag har nyligen köpt en 740 som ja ska ha som ett litet projekt så man har nått o göra..Det första ja tänket laga va att när man bromsar så hackar framvagnen lite kändes ganska konstigt och om man sparkar på hjulet på ena sidan e de som de sitter löst fast bultarna o de sitter åt.. Hmm ja har funderat på om de kan va nån bussning eller nått ?

Är tacksam för svar

// Lindgren

Johan Lindgren

21 761 Inlägg
31 augusti 2006
Hissa upp framvagnen och kolla hjulet om det verkar sitta löst på något sätt, kolla styrstaget samtidigt.
Beter sig bilen konstigt annars, tex ålar sig när du kör eller liknande?
Senast redigerat av Drönirettab (31 augusti 2006)

2 644 Inlägg
31 augusti 2006
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Hissa upp framvagnen och kolla hjulet om det verkar sitta löst på något sätt, kolla styrstaget samtidigt.
Beter sig bilen konstigt annars, tex ålar sig när du kör eller liknande?

Den drar lite åt ena hållet me.. Jag undrar om de e bussningen för han som hade den innan sa att ha ntrodde de va de..fast kan va bra o veta om de e nått mer man ska kolla när man tar in den till skolan o hissar upp den o kollar..

Johan Lindgren

21 761 Inlägg
31 augusti 2006
Eftersom du ska ta den till skolan så har du väl tillgång till riktig lyft och sådant, då kan du nog kolla lite noggrannare på hela framvagnen. Börja med hjulet och stagen, sedan bussningar. Du hittar nog felet ganska lätt tror jag.
Senast redigerat av Drönirettab (31 augusti 2006)

2 644 Inlägg
31 augusti 2006
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Eftersom du ska ta den till skolan så har du väl tillgång till riktig lyft och sådant, då kan du nog kolla lite noggrannare på hela framvagnen. Börja med hjulet och stagen, sedan bussningar. Du hittar nog felet ganska lätt tror jag.

Okey får jag hoppas smile

Tack ska du ha för hjälpen // Lindgren

Johan Lindgren

62 Inlägg
31 augusti 2006
Om det glappar när man sparkar på däcket fast det sitter åtskruvat så låter det som om det skulle kunna vara dags att byta hjullager...

Sök