TorBje skrev:
Webrex skrev:
Byt till ca 35% större spridare och kör E85 så kan du lugnt köra på 14 på högre varv. På bensin är det inte att rekomendera Även vid så lågt ladd. vatten insprutningen kan du kasta om du byter spridare, kör E85 och den går soppas bra med orginalsystemet.
Kollat lite på spridare nu, och dessa är vad som sitter i nu orginal: Bosch 0-280-155-613
Flödar 176 cc/min enligt vad jag hitta genom Google.
Så om jag köper dessa:
http://kmdtuning.com/index.php?_a=viewP … uctId=1631 Som flödar 250cc/min, detta är lite över 40% större, men det borde fungera bra?
Har läst att lite för fet blandning är ingen nackdel när man kör E85 och turbo.
Jag vet att nytt sprut antagligen skulle vara det smartaste, men om orginal sprutet fungerar såpass bra nu som det gör med stabilt AFR varför krångla? Hört att man kan få mer problem med andra saker i bilen när man byter ECU som ABS osv.
Byta spridare och köra E85 verkar vara billigaste och enklare alternativet, några mer fördelar nackdelar med detta alternativet?
Om det blir ny styrbox lutar det nog mot Vems, jag har aldrig haft problem med elektronik och är ganska van när det gäller mycket kablar osv. (Haft lite elektronik projekt på Universitetet.) Men just i en bil är jag mer ovan.
Edit: Hörde mig för också vad soppapumpen klarade av, enligt DP-Engineering så ska den palla runt 270 hp, men E85 kräver ju cirka 40% mer soppa, så kanske behöver byta den också isåfall?