Slänger in ett litet "Motorkudde tips" i billig form om man vill att motorn ska sitta stumt
Köpte ett 3-pack nya färska hockeypuckar i största modell på intersport
Det går åt 3 puckar på 1 motorfäste, så jag började med att borra ett 12mm hål i alla puckarna! Den längst till höger är först borrad med ett 12mm borr och sedan har jag gröpt ur lite extra ( ungefär halva pucken ) så att en m12 mutter går i hålet o inte sticker utanför ( se förklarande bild lite längre ner )
Gjorde sedan 3st tjocka plåtbitar, 2st svetsa jag ihop med en fastsvetsad m12 mutter på ovansidan! 12mm hål i alla plåtbitarna ( 3st till varje motorfäste )
M12 gängstång 130mm lång
Monterade bort gammla original kudden men sparade fästet, skruva igenom gängstången så den sticker ut på andra sidan fästet och dra åt muttern på undersidan så första delen av "kudden" sitter ( se bild nedanför )
Lägg på första pucken med det "urgröpta" lite större hålet för muttern jag pratade om tidigare
På med den sista brickan, Kan lova att du har stumma motorfästen nu
Original motorkudde är 86mm hög så jag gjorde exakt lika högt
Det underlättar att inte dra åt någon motorkudde när du stoppar i motorn, ha dom löst när du sänker ner maskinen o dra åt efter istället
Andvände m12 gängstång för att det skulle bli lite starkare, original är det bara m10!