Som rubriken lyder så har jag lite problem med hur jag ska koppla min RCA-kabel från min stereo (avant cd/dvd 100) till min förstärkare (Gas pro 200). Steget skall endast driva en baslåsa bestående av 1 st bas 8".
Om du/ni är bekant med någon utav enheterna så uppskattas hjälp!
Som rubriken lyder så har jag lite problem med hur jag ska koppla min RCA-kabel från min stereo (avant cd/dvd 100) till min förstärkare (Gas pro 200). Steget skall endast driva en baslåsa bestående av 1 st bas 8".
Om du/ni är bekant med någon utav enheterna så uppskattas hjälp!
ifrån rca utgången på stereon till rca in på steget-
på stereon finns det line out left och line out right (rear) också finns det left och right (front). och en blå sub-w. på steget finns det fyra ingångar där det står output och input - left och right.
på stereon finns det line out left och line out right (rear) också finns det left och right (front). och en blå sub-w. på steget finns det fyra ingångar där det står output och input - left och right.
ska du driva en baslåda så ska du använda sub-w från stereon sen ska den till input på steget-
okej...är helt ny på billjud och allt vad det innebär. tror du jag kan få tag i en rca-splitter i en hi-fi butik? vi har inga butiker som säljer billjud här i Alingsås
okej...är helt ny på billjud och allt vad det innebär. tror du jag kan få tag i en rca-splitter i en hi-fi butik? vi har inga butiker som säljer billjud här i Alingsås
lågnivån ska kopplas mellan stereo och slutsteg. Sen kopplar du din baslåda med högtalarkabel mellan slutsteg och baslåda. Du ha drage stöm och remote kabel till slutsteget va?
Det är nog bäst att du ber någon kompis eller någon annan komma och hjälpa dig koppla in allt, för som det låter på dig när det gäller din kunskapsnivå om bilstereo grejer så är nog risken mkt stor att du kommer att ha sönder grejerna.
Be någon om hjälp som kan koppla in allt och titta på nu första gången och lär dig så är det ganska lätt nästa gång du ska göra det sen, detta är nu inte nått illa menat men tänkte mest på att du ska slippa stå där sen med trasiga grejer.
RCA/LÅGNIVÅ från stereo till steg, remote kabel från stereo till steg, strömkabel från batteri till steg och högtalarkablar från steg till högtalarna, har jag rätt eller fel?
RCA/LÅGNIVÅ från stereo till steg, remote kabel från stereo till steg, strömkabel från batteri till steg och högtalarkablar från steg till högtalarna, har jag rätt eller fel?
Du glömde den viktigaste kabeln av dom alla, JORD!