2271
Sök

Dagens I-landsproblem: HTC desire är slö som FAN när man ska radera sms, någon som känner igen sig?

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
17 december 2011
Trådstartare
Börjar tröttna på allvar på min telefon nu. Som rubriken avslöjar så är det en HTC desire.

vid normal användning funkar den klanderfritt, men så kommer den dagen då man tycker att det är dags att rensa lite i inkorgen. och som de flesta vet som använder telefonen mycket så är det inte ovanligt att en konversation innehåller några tusen SMS om man inte rensat på länge.

jag använder uteslutande appen Handcent sms och den raderar ca 20sms i minuten (!!!!!!!). detta kan omöjligt vara normalt..... kan ju räkna ut själva vilken tid det tar att radera en tråd på några tusen sms.
försöker man däremot använda HTCs egna sms program så låser sig telefonen totalt inne i programmet och man får gå ur programmet och starta om för att den skall vara brukbar igen.

vet inte riktigt vad jag ska göra, håller på att bli tokig på skiten.

någon som känner igen sig eller har liknande problem med android-lurar?

MVH

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
18 december 2011
Min HTC wildfire tar också rätt bra tid på sig när man raderar sms. Är nog i samma fart som din, men det är ngt man får leva med tongue Men drygt är det ju när man väl ska göra det

6 630 Inlägg
18 december 2011
Att radera 77 sms på min Sonim XP2 Spirit tar 10 sekunder :>

De/Dem

1 926 Inlägg
18 december 2011
jag hade så på min wildfire, den totalhängde sig varje gång jag skulle radera en lång tråd.

Inställningar -> skärm -> skärmtimeout. Ställ på "stäng aldrig av"

Efter det så tog de kanske 15 minuter på min tråd som var ca 4000sms raderad, radera bara en i taget om det är jättelånga trådar.

STREETRACER
892 Inlägg
18 december 2011
Tar typ nån sekund elr 2  o radera trådar med 5-600 sms på min Android lur wink
LG Optimus 2x, Rootad, CM7 wink

Så det är nog inget allmänt gällande Android wink

Bmc Crew

535 Inlägg
18 december 2011
varför raderar man över huvud taget? Jag har inte raderat ett sms på flera år.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
18 december 2011
FreddeLi skrev:
jag använder uteslutande appen Handcent sms och den raderar ca 20sms i minuten (!!!!!!!). detta kan omöjligt vara normalt.....

Det är handcent appen som strular inte din telefon, 1GHz och 768mb ram räcker för att radera sms snabbt, jag raderade en tråd på över 800sms med en knapptryckning senast igår och det skedde direkt utan väntetid alla appar som stör orginal funktioner är oftast skit tyvärr...

1 903 Inlägg
18 december 2011
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
FreddeLi skrev:
jag använder uteslutande appen Handcent sms och den raderar ca 20sms i minuten (!!!!!!!). detta kan omöjligt vara normalt.....

Det är handcent appen som strular inte din telefon, 1GHz och 768mb ram räcker för att radera sms snabbt, jag raderade en tråd på över 800sms med en knapptryckning senast igår och det skedde direkt utan väntetid alla appar som stör orginal funktioner är oftast skit tyvärr...

hancent appen klarar att radera sms men det går långsamt, originalappen hänger sig totalt. står direkt efter den text du just citerade...

MVH

1 903 Inlägg
18 december 2011
Trådstartare
aha_100 skrev:

trådarna blir långsamma när man börjar närma sig en 5000sms tongue iaf på min lur!

MVH

Vi lever i en orättvis värld..
560 Inlägg
18 december 2011
Har Desire HD, som du vet, och telefonens egna sms-funktion. Tar en halv evighet att radera sms, även om det bara är 20 st. Läser sig ibland, funkar ibland, så ja jag känner igen mig. Är alltså inte Handcent-appen som någon skrev..

Even fools they say, can find a way out of the dark.

535 Inlägg
19 december 2011
FreddeLi skrev:
aha_100 skrev:

trådarna blir långsamma när man börjar närma sig en 5000sms tongue iaf på min lur!

MVH

hur kan en tråd bli långsam? är det segt att komma in i själv tråden från medelande menyn?

Jag kör iphone aldrig haft en andorid. Kanske min telefon raderar smsn automatiskt eftersom då..

STREETRACER
892 Inlägg
19 december 2011
Jag hade gissat på appen;) elr så verkar det ju vara nåt allmänt med just HTC?  Och du kommer få leva med det tills du antingen byter lur elr byter operativsystem wink

Bmc Crew

ingen livslust
169 Inlägg
19 december 2011
Ladda hem appen "delete old messeges", hänger sig inte och går iaf lite snabbare!

Ska du va här inne så får du fan gå ut!

1 903 Inlägg
19 december 2011
Trådstartare
aha_100 skrev:
FreddeLi skrev:
aha_100 skrev:

MVH

hur kan en tråd bli långsam? är det segt att komma in i själv tråden från medelande menyn?

Jag kör iphone aldrig haft en andorid. Kanske min telefon raderar smsn automatiskt eftersom då..

både det och att det blir segt att bläddra bland smsen i tråden.

MVH

1 903 Inlägg
19 december 2011
Trådstartare
Sketstopp24v skrev:
Jag hade gissat på appen;) elr så verkar det ju vara nåt allmänt med just HTC?  Och du kommer få leva med det tills du antingen byter lur elr byter operativsystem wink

lutar nog åt att det är HTC. då ingen av apparna fungerar tillfredställande hmm

MVH

1 903 Inlägg
20 december 2011
Trådstartare
försökt radera en tråd på nästan 5000 sms nu med följande resultat! kan vara intressant för er som menade på att de var appen de var fel på.

telefonens inbyggda smsapp: låser sig totalt, inte ett enda sms raderas hur jag än bär mig åt.

handcent SMS: väljer man radera så händer det samma sak här som med telefonens inbyggda program. väljer man däremot "tvinga borttagning" så börjar den radera, med ca 20sms i minuten....

hitta en app vid namn SMS-deleter (någonting): den står och arbetar för fullt nu och har på 22min tagit bort ca 400 sms. vilket är ungefär samma hastighet som handcent.

kan nämna att processorn ligger på 95-98% av max vid radering.

min slutsats: måste vara telefonen de är fel på eller så har HTC totalt misslyckats med denna lilla detalj mad

MVH

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
20 december 2011
Jag har en HTC och problemet är väldigt välkänt, och problemet har även ett namn. HTC Sense!, Sense är HTC egna väldigt dåligt programmerade och allmänt värdelösa användargränssnitt som man tyvärr tvingas att leva med om man köper HTC som annars är rätt bra telefoner för pengarna.

Lösningen heter Cyanogen och det är ett jävla jobb, men det ska enligt rykten lösa alla problem man brukar få med att telefonen hänger sig och att den segare osv. Sen ska även batteritiden bli bättre.

Cyanogen mod, googla det. Kort och gott så måste man roota telefonen och installera om nytt "operativsystem".
Senast redigerat av AcesHigh666 (20 december 2011)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

1 903 Inlägg
20 december 2011
Trådstartare
AcesHigh666 skrev:
Jag har en HTC och problemet är väldigt välkänt, och problemet har även ett namn. HTC Sense!, Sense är HTC egna väldigt dåligt programmerade och allmänt värdelösa användargränssnitt som man tyvärr tvingas att leva med om man köper HTC som annars är rätt bra telefoner för pengarna.

Lösningen heter Cyanogen och det är ett jävla jobb, men det ska enligt rykten lösa alla problem man brukar få med att telefonen hänger sig och att den segare osv. Sen ska även batteritiden bli bättre.

Cyanogen mod, googla det. Kort och gott så måste man roota telefonen och installera om nytt "operativsystem".

tack som fan för nyttig information! att roota telefonen kommer inte på fråga, har fortfarande garantin kvar tongue hade de inte vart för det så hade jag testat direkt smile

lever dessa fenomen kvar på de nyare HTC modellerna? är väl snart dags att byta tele och kommer undvika HTC om de inte åtgärdad detta tongue

MVH

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
20 december 2011
jag kommer roota min inom kort  och det får bli bära eller brista, jag är så äcklad av att den bara stänger av sig i fickan för att operativsystemet krashar.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

1 903 Inlägg
20 december 2011
Trådstartare
AcesHigh666 skrev:
jag kommer roota min inom kort  och det får bli bära eller brista, jag är så äcklad av att den bara stänger av sig i fickan för att operativsystemet krashar.

känner igen dedär! fast min brukar starta om sig så man kommer tillbaka till "mata in pin-kod"- sidan hmm

Sök