3088
Sök

Turbokonvertera m20b20?

220 Inlägg
19 december 2011
Trådstartare
#1
Hej jag har en bmw 520i -89 med en m20b20 som jag tänkte turbokonvertera. jag undrar om jag byter grenrör pillar dit en turbo allatryckrör intercooler större spridare större soppapump kylning till turbon behövs det något mer för att få den att röra på sig? tex sprut osv eller kan jag bara slänga på alla grejer och köra på det?


78 Inlägg
24 december 2011
#2
Hej, vet inte exakt på den motorn men du får nog byta kolvar. Kolvar som man andvänder till turbo ger mindre komp plus att kolvringarna sitter mer isär och gärna smidda. Själv föredrar jag vassa sug motorer dom låter goare.

Har du inte alla hästar hemma...lugn det fixar jag !

.......
2 655 Inlägg
24 december 2011
#3
släng dit dubbla toppackningar och sen ladda på, en 2liters tål väl en bit över 200hk om man inte kör den för hårt. en 2,5liters tål väl nästan bubbelt så mycke.

går att slänga på grejerna och köra me org sprut. vet om en som säljer en färdigt kitt för att turba en m20 om du är sugen.

.......
2 655 Inlägg
24 december 2011
#4
beemern skrev:
släng dit dubbla toppackningar och sen ladda på, en 2liters tål väl en bit över 200hk om man inte kör den för hårt. en 2,5liters tål väl nästan bubbelt så mycke.

går att slänga på grejerna och köra me org sprut. vet om en som säljer en färdigt kitt för att turba en m20 om du är sugen.

edit, du har en 92a såg jag nu, du har väl ändå m50 motor i din?

220 Inlägg
25 december 2011
Trådstartare
#5
beemern skrev:
beemern skrev:
släng dit dubbla toppackningar och sen ladda på, en 2liters tål väl en bit över 200hk om man inte kör den för hårt. en 2,5liters tål väl nästan bubbelt så mycke.

går att slänga på grejerna och köra me org sprut. vet om en som säljer en färdigt kitt för att turba en m20 om du är sugen.

edit, du har en 92a såg jag nu, du har väl ändå m50 motor i din?

jag har både en 92a och en 89a:) har bara inte laddat upp 89an på garaget än:) m50b20n som sitter i 92an ska ner i en beach buggy när tid finns över:) så det är m20b20n jag vill turbokonvertera:) vad ska han ha för kitet då:)?


.......
2 655 Inlägg
25 december 2011
#6
Grn_e34 skrev:
beemern skrev:
beemern skrev:
släng dit dubbla toppackningar och sen ladda på, en 2liters tål väl en bit över 200hk om man inte kör den för hårt. en 2,5liters tål väl nästan bubbelt så mycke.

går att slänga på grejerna och köra me org sprut. vet om en som säljer en färdigt kitt för att turba en m20 om du är sugen.

edit, du har en 92a såg jag nu, du har väl ändå m50 motor i din?

jag har både en 92a och en 89a:) har bara inte laddat upp 89an på garaget än:) m50b20n som sitter i 92an ska ner i en beach buggy när tid finns över:) så det är m20b20n jag vill turbokonvertera:) vad ska han ha för kitet då:)?

ah okej tongue. 3000kr tror jag de var tongue. kolla på www.raceosd.se

220 Inlägg
25 december 2011
Trådstartare
#7
beemern skrev:
Grn_e34 skrev:
beemern skrev:

edit, du har en 92a såg jag nu, du har väl ändå m50 motor i din?

jag har både en 92a och en 89a:) har bara inte laddat upp 89an på garaget än:) m50b20n som sitter i 92an ska ner i en beach buggy när tid finns över:) så det är m20b20n jag vill turbokonvertera:) vad ska han ha för kitet då:)?

ah okej tongue. 3000kr tror jag de var tongue. kolla på www.raceosd.se

såg fint ut:) ska se om pengar finns över:)


225 Inlägg
25 december 2011
#8
vafan, har du inte 3k över till ett turboprojekt så kan du nog lägga ner nu. de lär ju inte bli de sista slantarna du lägger?

Det Gäller Att Dö Ung Så Sent Som Möjligt=)
NISSAN MOTORS=NISMO, HONDA MOTORS=HOMO.
rost(hål) är lättare än kolfiber.

220 Inlägg
27 december 2011
Trådstartare
#9
mbfidde skrev:
vafan, har du inte 3k över till ett turboprojekt så kan du nog lägga ner nu. de lär ju inte bli de sista slantarna du lägger?

har massa andra grejjer på gsmile så får se vad jag lägger pengarna på:)



Sök