2943
Sök

Jag blev stoppad juni 2010 när jag körde lastbil i södertälje.

Glidarn
408 Inlägg
23 december 2011
Trådstartare
Dem tyckte jag såg påverkad ut och tog in mig för blodprov proverna gav väldigt svaga utslag på medeciner jag har på recept. Nu 1,5år senare fick jag från transsportsstyrelsen att dem tänkte dra in kortet i 12mån. Får det gå till på detta viset då det har gått så pass lång tid sen det hände? Jag har dessutom lämnat in papper från läkaren som skrivit ut mina medeciner mm. Och att jag behöver mitt körkort i jobbet från min arbetsgivare. Kan säga så här att jag kommer att överklaga tills dem spyr på mig å inte vill ha ned mig att göra!
Ska ta kontakt med min advokat nästa vecka och han är bra haj på dessa frågor.
Det sjuka e ju att jag har recept på den medecin som det gav nästan obefintliga utslag på.

Nån som vart med om nåt liknande?

Mvh Stefan..

(obrut)

Fri fart för ett fritt folk!
14 287 Inlägg
23 december 2011
zlaban08 skrev:
Dem tyckte jag såg påverkad ut och tog in mig för blodprov proverna gav väldigt svaga utslag på medeciner jag har på recept. Nu 1,5år senare fick jag från transsportsstyrelsen att dem tänkte dra in kortet i 12mån. Får det gå till på detta viset då det har gått så pass lång tid sen det hände? Jag har dessutom lämnat in papper från läkaren som skrivit ut mina medeciner mm. Och att jag behöver mitt körkort i jobbet från min arbetsgivare. Kan säga så här att jag kommer att överklaga tills dem spyr på mig å inte vill ha ned mig att göra!
Det sjuka e ju att jag har recept på den medecin som det gav nästan obefintliga utslag på.

Mvh Stefan..

dom gör som dom själva vill

jag kan tänka mig att du bara gett polisen papprena ..
och du vart inte dömd i rätten eller?

Kör fort så hinner inget hända...

Glidarn
408 Inlägg
23 december 2011
Trådstartare
Growe skrev:
zlaban08 skrev:

Mvh Stefan..

Jag betala 4500 i böter å då sa snuten att det inte skulle bli nåt mer av det har, surt som faan..

(obrut)

14 287 Inlägg
23 december 2011
zlaban08 skrev:
Growe skrev:
zlaban08 skrev:

Mvh Stefan..

Jag betala 4500 i böter å då sa snuten att det inte skulle bli nåt mer av det har, surt som faan..

där har du anledningen..inget konstigt att dom gör som dom gör..
står det 12månader eller 1år ? 12månader= får du tillbaka kortet 1år inget körkort =/

Glidarn
408 Inlägg
23 december 2011
Trådstartare
Growe skrev:
zlaban08 skrev:
Growe skrev:

där har du anledningen..inget konstigt att dom gör som dom gör..
står det 12månader eller 1år ? 12månader= får du tillbaka kortet 1år inget körkort =/

Det står 12mån så jag slipper ta om skiten iaf. men faan det e ju surt ändå..

(obrut)

14 287 Inlägg
23 december 2011
men godtog du böterna eller var du i rätten?
för var du inte i rätten så erkänner du att du kört påverkad när du godtar böterna och det är där skon klämmer

men testa att skicka in läkarintyg osv och se om det hjälper

14 287 Inlägg
23 december 2011
granadadr skrev:
man ska aldrig erkänna wink

exakt man ska aldrig erkänna bättre att neka
man får inget värre straff för det

5 089 Inlägg
23 december 2011
Måste väll stått i brevet varför dom ska dra in ditt körkort?

\Lindgren

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
23 december 2011
Skall dom dra ditt kort på nästan obefintliga utslag på ett blodprov ???? Du bör ju ha legat över promillegränsen iaf å det e ju faktiskt inte obefintligt.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

14 287 Inlägg
23 december 2011
JaggaChafen skrev:
Skall dom dra ditt kort på nästan obefintliga utslag på ett blodprov ???? Du bör ju ha legat över promillegränsen iaf å det e ju faktiskt inte obefintligt.

DROGrattfylla handlar det om inte vanlig rattfylla

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
23 december 2011
OK står ingen stans.... Finns faktiskt mediciner som ger promille med..

Å dom har ju tatt bort trekanten från mediciner å sagt att man får känna eftre själv om man känner att man kan köra bil..

Å om han nu käkar sånna mediciner på recept så borde dom ju inte kunna säga ett skit om det isåfall.

Men tyvärr ligger ju preskribtionen på 2 år.. så visst kan dom göra det. Tvekar dock kraftigt på att deras cvase håller i rätten om nu TS berättar hela sanningen.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
23 december 2011
zlaban08 skrev:
Dem tyckte jag såg påverkad ut och tog in mig för blodprov proverna gav väldigt svaga utslag på medeciner jag har på recept.
Mvh Stefan..

Vad är det för mediciner, 90% av alla mediciner avgör man själv om man kan köra på, jag har tagit citralopam sobril,xanax etc stora doser så man kan se på mig att jag är påverkad men dom har aldrig gjort något när jag visat recepten..

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
23 december 2011
Men vafan, du sitter påtänd och kör lastbil? Och gnäller om att du får körkortet indraget?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

6 649 Inlägg
23 december 2011
Growe skrev:
granadadr skrev:
man ska aldrig erkänna wink

exakt man ska aldrig erkänna bättre att neka
man får inget värre straff för det

Ska aldrig erkänna att man gjort fel så man inte lär sig och hamnar i samma skit igen!

De/Dem

Vw trimmare
2 995 Inlägg
23 december 2011
discokapten skrev:
Men vafan, du sitter påtänd och kör lastbil? Och gnäller om att du får körkortet indraget?

Årets retard...

Glidarn
408 Inlägg
23 december 2011
Trådstartare
discokapten skrev:

tror du att jag e så puckad att jag kör påverkad? medecinen jag tog va 2 dar innan dem tog proverna så snacka inte skit du. Faktum är att det kan finnas små spår av det i blodet ändå..

(obrut)

Glidarn
408 Inlägg
23 december 2011
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
discokapten skrev:

Årets retard...

Är jag en retard? näe du, du kanske e en, ta reda på lite fakta först. som jag nyss skrev..... Nu vill jag inte ha nån pajjkastning här men tror du att jag som yrkesförare sitter å kör påtänd? ge dig nu va...

(obrut)

14 287 Inlägg
23 december 2011
JaggaChafen skrev:
OK står ingen stans.... Finns faktiskt mediciner som ger promille med..

Å dom har ju tatt bort trekanten från mediciner å sagt att man får känna eftre själv om man känner att man kan köra bil..

Å om han nu käkar sånna mediciner på recept så borde dom ju inte kunna säga ett skit om det isåfall.

Men tyvärr ligger ju preskribtionen på 2 år.. så visst kan dom göra det. Tvekar dock kraftigt på att deras cvase håller i rätten om nu TS berättar hela sanningen.

min tanke oxå

jag själv törs fan inte äta en alvedon knappt

sitter och kör skolbuss och en sån misstanke skulle garanterat sluta utan jobb samma dag

dom plockade med mig på provtagning en gång inte skoj att ringa chefen och säga som det var
snabb testet visade inget

men dom tog även blodprov och det tog 3veckor innan jag fick svar tack och lov att chefen lät mig fortsätta köra

iof förstog han nog att jag inte gjort något fel eftersom jag ringde honom direkt på morgonen och berättade vad som hänt

hade jag tagit något hade jag väll mest troligen inte ringt honom

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
23 december 2011
zlaban08 skrev:
MeloveGolf skrev:
discokapten skrev:

Årets retard...

Är jag en retard? näe du, du kanske e en, ta reda på lite fakta först. som jag nyss skrev..... Nu vill jag inte ha nån pajjkastning här men tror du att jag som yrkesförare sitter å kör påtänd? ge dig nu va...

Som jag förstog det så mena han nog att han som skrev det inlägget som han citera e årets retard

Sök