3588
Sök

Volvo 940 Xenonfråga !

59 Inlägg
25 december 2011
Trådstartare
#1
Hejsan!

Tänkte köpa xenon till min 940, och undrar då vilket som ger bäst ljus.

Att xenonkonvertera 2 av mina extraljus med 55w.

Eller

xenonkonvertera 2 extraljus med 35w och bilens egna "extra" helljuslampa med 35w också.


Kostar lika mycket, men frågan är vilket som blir bäst ? smile

God jul !

"..having a fast SAAB is like coming out of the closet: you might surprise people, but you're still gay"

Volvo Fantast
194 Inlägg
25 december 2011
#2
55watts xenon i bilens egna extra ljus gör bra skillnad iallafall
Senast redigerat av karlsson_6 (25 december 2011)

Volvo V70 TDI Dieselkraft 2 bar ladd
Volvo 242 T6 Vems E85

59 Inlägg
25 december 2011
Trådstartare
#3
karlsson_6 skrev:
55watts xenon i bilens egna extra ljus gör bra skillnad iallafall

Lär ju lysa ännu bättre med 55w i mina Hella 3003 då ? smile

"..having a fast SAAB is like coming out of the closet: you might surprise people, but you're still gay"

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
25 december 2011
#4
kör med 55W i 3003orna. det lyser riktigt fint!
själv kör jag med 35w i tre av mina extraljus, och det lyser bra mycket bättre än halogen!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

312 Inlägg
25 december 2011
#5
Sätt i 75w Xenon i bilens original helljus tongue


59 Inlägg
25 december 2011
Trådstartare
#6
båge skrev:
kör med 55W i 3003orna. det lyser riktigt fint!
själv kör jag med 35w i tre av mina extraljus, och det lyser bra mycket bättre än halogen!

Ja de måste va de optimala, eftersom de är så stora reflektorer smile

"..having a fast SAAB is like coming out of the closet: you might surprise people, but you're still gay"

59 Inlägg
25 december 2011
Trådstartare
#7
ExtremeBoost skrev:
Sätt i 75w Xenon i bilens original helljus tongue

Lär ju inte lysa lika bra som om jag satt 75w i extraljusen ? Bilens helljusreflektorer är ju så små smile

"..having a fast SAAB is like coming out of the closet: you might surprise people, but you're still gay"

Fri fart för ett fritt folk!
14 166 Inlägg
25 december 2011
#8
ExtremeBoost skrev:
Sätt i 75w Xenon i bilens original helljus tongue

faktist setat och kollat efter det eftersom man har både h4 och h1 till helljuset

men ingen mening med några 35w då utan då är det 75w som gäller mest för att slippa extraljusen
helljuset på 940 är inte direkt dåligt från början

är betydligt bättre ljus i min 740 me 940 lysen än min buss som har 24volt och 70watts lampor och en ramp med 4små extraljus med 4st 55wattare

lyser riktigt pissigt om bussen
men 740 fungerar bra

Kör fort så hinner inget hända...

59 Inlägg
25 december 2011
Trådstartare
#9
Growe skrev:
ExtremeBoost skrev:
Sätt i 75w Xenon i bilens original helljus tongue

faktist setat och kollat efter det eftersom man har både h4 och h1 till helljuset

men ingen mening med några 35w då utan då är det 75w som gäller mest för att slippa extraljusen
helljuset på 940 är inte direkt dåligt från början

är betydligt bättre ljus i min 740 me 940 lysen än min buss som har 24volt och 70watts lampor och en ramp med 4små extraljus med 4st 55wattare

lyser riktigt pissigt om bussen
men 740 fungerar bra

Men har ju redan 3st Hella 3003 på bilen, så kan ju lika gärna stoppa i xenonet där, ist för i bilens ? Borde ju lysa bättre iaf ? smile

"..having a fast SAAB is like coming out of the closet: you might surprise people, but you're still gay"

Fri fart för ett fritt folk!
14 166 Inlägg
25 december 2011
#10
aspire1 skrev:
Growe skrev:
ExtremeBoost skrev:
Sätt i 75w Xenon i bilens original helljus tongue

faktist setat och kollat efter det eftersom man har både h4 och h1 till helljuset

men ingen mening med några 35w då utan då är det 75w som gäller mest för att slippa extraljusen
helljuset på 940 är inte direkt dåligt från början

är betydligt bättre ljus i min 740 me 940 lysen än min buss som har 24volt och 70watts lampor och en ramp med 4små extraljus med 4st 55wattare

lyser riktigt pissigt om bussen
men 740 fungerar bra

Men har ju redan 3st Hella 3003 på bilen, så kan ju lika gärna stoppa i xenonet där, ist för i bilens ? Borde ju lysa bättre iaf ? smile

jo har du dom redan sitter där så helt klart lyser det bättre än orginal

35watts xenonet lyser bättre än 55watts vanliga lampor

Kör fort så hinner inget hända...

312 Inlägg
25 december 2011
#11
Growe skrev:
ExtremeBoost skrev:
Sätt i 75w Xenon i bilens original helljus tongue

faktist setat och kollat efter det eftersom man har både h4 och h1 till helljuset

men ingen mening med några 35w då utan då är det 75w som gäller mest för att slippa extraljusen
helljuset på 940 är inte direkt dåligt från början

är betydligt bättre ljus i min 740 me 940 lysen än min buss som har 24volt och 70watts lampor och en ramp med 4små extraljus med 4st 55wattare

lyser riktigt pissigt om bussen
men 740 fungerar bra

Jag har 75w xenon i originalhelljus och en h4-2 lampa där heljuset är 55w xenon och halvljuset är 50w halogen. Tänk på att det sitter h3 lampor i dom små reflektorerna smile
Senast redigerat av ExtremeBoost (25 december 2011)


Fri fart för ett fritt folk!
14 166 Inlägg
25 december 2011
#12
ExtremeBoost skrev:
Growe skrev:
ExtremeBoost skrev:
Sätt i 75w Xenon i bilens original helljus tongue

faktist setat och kollat efter det eftersom man har både h4 och h1 till helljuset

men ingen mening med några 35w då utan då är det 75w som gäller mest för att slippa extraljusen
helljuset på 940 är inte direkt dåligt från början

är betydligt bättre ljus i min 740 me 940 lysen än min buss som har 24volt och 70watts lampor och en ramp med 4små extraljus med 4st 55wattare

lyser riktigt pissigt om bussen
men 740 fungerar bra

Jag har 75w xenon i originalhelljus och en h4-2 lampa där heljuset är 55w xenon och halvljuset är 50w halogen. Tänk på att det sitter h3 lampor i dom små reflektorerna smile

sak samma med eller utan sladd ;-)

har aldrig bytt lampa någonsin på en 940 lykta smile

Kör fort så hinner inget hända...

1 915 Inlägg
26 december 2011
#13
Sak samma är det verkligen inte. Är mer än sladden som skiljer! De har helt olika socklar och olika längder.
H1
http://www.holden.co.uk/productImageslTitled/H1_Halogen_Bulb_12v_55w_LLB448.jpg

H3
http://www.holden.co.uk/productImageslTitled/H3_Halogen_Bulb_12v_20w_LLB446.jpg


Growe skrev:
sak samma med eller utan sladd ;-)
har aldrig bytt lampa någonsin på en 940 lykta smile

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Fri fart för ett fritt folk!
14 166 Inlägg
26 december 2011
#14
Louksor skrev:
Sak samma är det verkligen inte. Är mer än sladden som skiljer! De har helt olika socklar och olika längder.
H1
http://www.holden.co.uk/productImageslT … LLB448.jpg

H3
http://www.holden.co.uk/productImageslT … LLB446.jpg


Growe skrev:
sak samma med eller utan sladd ;-)
har aldrig bytt lampa någonsin på en 940 lykta smile


vet vad som skiljer så många gånger har jag bytt glödlampor att jag sätt skillnaden men aldrig bytt på en volvo 940 eller en volvo med 940 lysen..fast det är kvalite på volvos grejer..skillnad mot min iveco Mago2 som jag kör på jobbet är inne på 3:E glödlampan (h3 24v 70watt) på 4månader smile

Kör fort så hinner inget hända...


Sök