Tjena, min vinterbil har börjat o trilskas lite med mig. Den har svårt att komma upp i varv och orkar INGENTING om jag inte klämmer åt returslangen från bränsletrycksregulatorn. se min bild:
aa jag vet, får ju inte upp tryck utan att klämma åt returen.. så trodde de va fel på btren först, men de va de ju inte.. har du nån sån klocka som man kan prova med?
Det är väll pumpen som börjar gå dåligt? om du klämmer åt returen så får den ju mer bensin. lr så är det väll ngt fel på spridarna.
Funderar också på om det är pumpen...
Min pump gick sönder och då fick jag liknade problem. Var på besök i luleå när det hände 125 mil ifrån var jag bor. Fick lämna på verkstad och dom tog 4000 för att fixa det!
Det är väll pumpen som börjar gå dåligt? om du klämmer åt returen så får den ju mer bensin. lr så är det väll ngt fel på spridarna.
Funderar också på om det är pumpen...
Min pump gick sönder och då fick jag liknade problem. Var på besök i luleå när det hände 125 mil ifrån var jag bor. Fick lämna på verkstad och dom tog 4000 för att fixa det!
Det sitter ju dubbla pumpar, en i tanken och en under, ifall en av dom gett upp så kanske det blir så här? Vilken gick sönder för dig?
Kom på att jag kan kolla felkoder på den, så jag kollade och fick ut kod 2-3-1, dvs Lambdareglering, mager eller fet, dellast.. Har bytt lambda nyss utan resultat.. Någon som har något förslag?
Provkörde nu, finns ingen ork i bilen över huvud taget, trampar fullt på ettan men tar säkert 5-10 sekunder för den att komma upp till varvstoppet.. Om man pumpgasar så kan den få ett ryck och gå som vanligt i ett par sekunder men för att sen gå lika illa igen..