3470
Sök

Volvo 740 -88 bränsleproblem.

332 Inlägg
26 december 2011
Trådstartare
Tjena, min vinterbil har börjat o trilskas lite med mig. Den har svårt att komma upp i varv och orkar INGENTING om jag inte klämmer åt returslangen från bränsletrycksregulatorn. se min bild:

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 4985_n.jpg

När den är åtklämd så går bilen relativt bra, men småhackar när man smygåker. Den dricker även massor med soppa (1,5-2l/mil)

Har provat o bytt BTR utan resultat.

Mvh

108 Inlägg
26 december 2011
kolla bränsletrycket

Ja slant på bromsa...

332 Inlägg
26 december 2011
Trådstartare
Shink skrev:
kolla bränsletrycket

aa jag vet, får ju inte upp tryck utan att klämma åt returen.. så trodde de va fel på btren först, men de va de ju inte.. har du nån sån klocka som man kan prova med?

4 162 Inlägg
26 december 2011
Det är väll pumpen som börjar gå dåligt? om du klämmer åt returen så får den ju mer bensin. lr så är det väll ngt fel på spridarna.

332 Inlägg
26 december 2011
Trådstartare
zemet skrev:
Det är väll pumpen som börjar gå dåligt? om du klämmer åt returen så får den ju mer bensin. lr så är det väll ngt fel på spridarna.

Funderar också på om det är pumpen...

4 162 Inlägg
26 december 2011
Danneeandersson skrev:
zemet skrev:

Min pump gick sönder och då fick jag liknade problem. Var på besök i luleå när det hände 125 mil ifrån var jag bor. Fick lämna på verkstad och dom tog 4000 för att fixa det!

332 Inlägg
26 december 2011
Trådstartare
zemet skrev:
Danneeandersson skrev:
zemet skrev:

Min pump gick sönder och då fick jag liknade problem. Var på besök i luleå när det hände 125 mil ifrån var jag bor. Fick lämna på verkstad och dom tog 4000 för att fixa det!

Det sitter ju dubbla pumpar, en i tanken och en under, ifall en av dom gett upp så kanske det blir så här? Vilken gick sönder för dig?

4 162 Inlägg
26 december 2011
Den som satt under bilen.

332 Inlägg
26 december 2011
Trådstartare
zemet skrev:
Den som satt under bilen.

Okej, får slänga en kik på den imorn. Tack för tipset iaf!

6 Inlägg
27 december 2011
de brukar ju låta om pumpen under när man drar igång tändningen. lyssna smile

332 Inlägg
27 december 2011
Trådstartare
ne-X-us skrev:

Om den under? :p äre inte den i tanken som brukar surra?

6 Inlägg
27 december 2011
Danneeandersson skrev:
ne-X-us skrev:

Den låter också men den under bilen brukar man höra mera. Ha dörren öppen och vrid på tändningen på andra läget så borde man höra att den går smile

332 Inlägg
27 december 2011
Trådstartare
ne-X-us skrev:
Danneeandersson skrev:
ne-X-us skrev:

Den låter också men den under bilen brukar man höra mera. Ha dörren öppen och vrid på tändningen på andra läget så borde man höra att den går smile

plockar bort skiten ist :p

6 Inlägg
27 december 2011
Danneeandersson skrev:
ne-X-us skrev:
Danneeandersson skrev:

Om den inte fungerar så kan de vara relät. Hade det problemet på min.

332 Inlägg
27 december 2011
Trådstartare
ne-X-us skrev:
Danneeandersson skrev:
ne-X-us skrev:

Om den inte fungerar så kan de vara relät. Hade det problemet på min.

inte ens säker på att det är relaterat till pumparna..

332 Inlägg
4 januari 2012
Trådstartare
Kom på att jag kan kolla felkoder på den, så jag kollade och fick ut kod 2-3-1, dvs Lambdareglering, mager eller fet, dellast.. Har bytt lambda nyss utan resultat.. Någon som har något förslag?

332 Inlägg
4 januari 2012
Trådstartare
Provkörde nu, finns ingen ork i bilen över huvud taget, trampar fullt på ettan men tar säkert 5-10 sekunder för den att komma upp till varvstoppet.. Om man pumpgasar så kan den få ett ryck och gå som vanligt i ett par sekunder men för att sen gå lika illa igen..

Sök