A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
22 februari 2013
#506
Satte du dom inne i kupén? Du ska sätta dom bakom plåten (alltså under bilen) för tanken är att dom där ska stärka upp plåten. 3 punkter kommer slitas loss och med helsvetsrunt så har du bara helsvetsen som håller. Sitter dom på baksidan har du både en helsvets plus hela ytan från plåten. Du ska inte ens behöva svetsa fast dom under ens.
im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D
Jajemän helt ok att sätta dem inne i kupen med, men som sagt so tog svetsgasen slut så har inte hunnit längre än så med svetsningen
Thunderbird88 skrev:
Satte du dom inne i kupén? Du ska sätta dom bakom plåten (alltså under bilen) för tanken är att dom där ska stärka upp plåten. 3 punkter kommer slitas loss och med helsvetsrunt så har du bara helsvetsen som håller. Sitter dom på baksidan har du både en helsvets plus hela ytan från plåten. Du ska inte ens behöva svetsa fast dom under ens.
Så då var fästena för bältet klart o på plats O de blev FIA sättet i slutändan ändå för fan allt från stolar till fästen va juh FIA godkänt så kändes dum o inte sätta fast de så me då he he så gjorde om allt o fick tänka om lite me fästet som skulle sitta vid tröskeln som kan ses på första bilden här nedan, för det va juh de som inte gick o göra på detta sättet från början, men de va bara o mäta om lite oså så fick ja allt dit de ändå på rätt sätt
O så blev de på undersidan av bilen då
Sen ska juh detta va en typ sleeper så baksäte ska va i med, så bältet kommer att komma ut mellan över o under delen ibak
A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
5 mars 2013
#512
Trevligt! Precis som jag har det. Förutom att jag stoppade i mina 4 punkts bälten i original infästningen bak. Fan 3 lager plåt där som sträcker sig åtminstånde 1.5*1.5dm, starkare än den där FIA plåten Det är snyggt med baksäte och fyrpunktsbälte som sticker ut emellan dynorna
Trevligt! Precis som jag har det. Förutom att jag stoppade i mina 4 punkts bälten i original infästningen bak. Fan 3 lager plåt där som sträcker sig åtminstånde 1.5*1.5dm, starkare än den där FIA plåten Det är snyggt med baksäte och fyrpunktsbälte som sticker ut emellan dynorna
men finns de inte nån bestämmelse i dragracing reglementet om vilken vinkel det ska vara mellan stol/fäste? funderar på samma lösning på chargern...
A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
6 mars 2013
#514
Polara skrev:
Thunderbird88 skrev:
Trevligt! Precis som jag har det. Förutom att jag stoppade i mina 4 punkts bälten i original infästningen bak. Fan 3 lager plåt där som sträcker sig åtminstånde 1.5*1.5dm, starkare än den där FIA plåten Det är snyggt med baksäte och fyrpunktsbälte som sticker ut emellan dynorna
men finns de inte nån bestämmelse i dragracing reglementet om vilken vinkel det ska vara mellan stol/fäste? funderar på samma lösning på chargern...
Jopp. Vinkeln får inte vara större än 45 grader tror jag. För mig var vinkeln runt 30 grader (mellan golv och sträckta bälten då). Och min bil är mindre än en Charger (blir ju större vinkel då) så fäster du fast det i bakre infästningarna så får du nog en rätt bra vinkel tror jag. Viktigt är då att ha en korrekt stol för just fyrpunkts bälten också.
Tackar! oh vilken lyx du hade då med orginal infästningar fanns inte precis sånt på Pontiacen he he Jo ja gillart absolut när axeldelen utav bältet kommer ut mellan stolsdynorna ibak, blir mer sleeper stuk då sen att baksäte inte kommer att kunna användas i huvud taget för bälten o bur kommer va ivägen i framtiden, de e juh en annan femma
Thunderbird88 skrev:
Trevligt! Precis som jag har det. Förutom att jag stoppade i mina 4 punkts bälten i original infästningen bak. Fan 3 lager plåt där som sträcker sig åtminstånde 1.5*1.5dm, starkare än den där FIA plåten Det är snyggt med baksäte och fyrpunktsbälte som sticker ut emellan dynorna
Jupp de finns det, men de e standard bestämmelser som gäller typ alla motorsporter, 45 grader för axeldel 45-65 grader för midjedel 20 grader för grendel 20 grader i sidleds
men de är mer o tänka på ännså, fast de finns officiella ritningar för detta
Polara skrev:
men finns de inte nån bestämmelse i dragracing reglementet om vilken vinkel det ska vara mellan stol/fäste? funderar på samma lösning på chargern...
A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
6 mars 2013
#517
Darkace skrev:
Tackar! oh vilken lyx du hade då med orginal infästningar fanns inte precis sånt på Pontiacen he he Jo ja gillart absolut när axeldelen utav bältet kommer ut mellan stolsdynorna ibak, blir mer sleeper stuk då sen att baksäte inte kommer att kunna användas i huvud taget för bälten o bur kommer va ivägen i framtiden, de e juh en annan femma
Thunderbird88 skrev:
Trevligt! Precis som jag har det. Förutom att jag stoppade i mina 4 punkts bälten i original infästningen bak. Fan 3 lager plåt där som sträcker sig åtminstånde 1.5*1.5dm, starkare än den där FIA plåten Det är snyggt med baksäte och fyrpunktsbälte som sticker ut emellan dynorna
Det blir mer hemtrevligt med komplett baksäte och sånt. Dock en fullt strippad racebil med bur och allt så behöver man ju inte ha baksätet, då är det ju rått utan. Men är det en bil utan bur osv så är det mycket trevligare att ha baksätet kvar tycker jag
Och så här blev de me bältet ibak, precis som tänkt
Testade o spänna fast mig me 4-punkts bältet o må säga att de va rätt skön känsla att sitta i stolen med dem på. Kommer bli awsome i sommar på strippen!!