Lutar nog åt att bli uppstart o provkörning nästa vecka (hinner ej denna vecka ) Vart ute i garaget i dag o grejat me motorn ang eventuellt vatten läckage, har ej rivit isär motor som ja trodde det kunde bli, kolla oljestickan efter vatten men de kunde ja inte se några spår utav, tog bort tändstiften o sen hade motorn snurrandes på startmotorn, för o se om de var nått vatten i cylindrarna som trycktes ut ur tändstifts hålen, men de va snus torrt
Så de måste nog vart från termostathuset de läckt från elle nått elle om kylarvattnet vart på insuget sen innan o ja inte bara märk de
Tänkte göra iordning växelspaken så den såg ut som på kartongen
Men såklart så fanns de juh inga skruvar i lådan som passa i gängorna på ramen, o inga skruvar ja hade hemma passa heller, så va inga standard gängor precis
Så blev o riva loss spaken...
... borra upp gängorna, o svetsa dit nya muttrar underifrån
Såja! skiten på plats
Tog insekts skruvar istället för vanliga stjärn, så de ser lite snyggare ut
Har inte haft så mö tid o meka de senaste, så har inte haft så mycket att uppdatera här
Men nu e Moholms strippen 11 maj inbokat, så nu måste bilen bli race-klar iaf
Så va ute o greja ida me de sista som behövdes inför racet, kopplat in bromsljus o givaren för tanken, kan va bra o veta hur mö soppa man har när man kör
Blev lite snabbdragning me kablar så ser la inte super proffsigt ut då men funkar iaf
Jupp stämmer! mot slutet av dan va ja typ ensam o körde Blev 13,7 som bästa slut tid, men hade inga slicks så de va juh typ hjulspinn första 201m, men hur som helst så va de sköj att äntligen få ut bilen kört oså fick man reda alla saker o ting som inte stod rätt till blev lite småmek här o där under dagen, men va bara små grejer som tur va
Polara skrev:
ja många som körde sönder där...vad blev resultatet nu då?
Kom på att ja glömde o berätta en liten sak som hände på strippen
Som sagt så var det lite små grejor som hände där under dan me bilen, men mot slutet av dan så hände det en lite större sak så att säga, nån tidigare ägare hade tillverkat egna fästen för bromsklossarna ifram, utav en mycket tunn gängstång som gick igenom övre delen i metallen på klossarna o höll dem på plats, men de blir juh lite tryck på skiten när man bromsar i höga farter o gängstången palla inte riktigt med det
Så på sista repan så ger sig gängstången, o så helt plötsligt vid målljinjen i 160 knyck så har ja INGEN bromverkan!! Så jädra tur att dom har en väldigt lång inbromssträcka där på Moholm iaf så de gick juh bra i slutändan, Men va allt lite läskigt!