3150
Sök

Volvo 945 ltt 95a som inte startar!

57 Inlägg
30 december 2011
Trådstartare
hallå jag har en volvo 945 ltt som inte vill starta.. har mättat allt i motorn så den får stöm som den ska och allting .. men den öppnar inte spridarna?? har provat mycket men det hjälper inte....

har provat byta följande

bränslerelä
relä till spridarna
provat med två andra bränsleboxar
bytat den eldelen på tändningslåset

Någon som vet kan gärna skriva till mig...

Mycket tacksam för svar

695 Inlägg
30 december 2011
Volvo944TDI skrev:
hallå jag har en volvo 945 ltt som inte vill starta.. har mättat allt i motorn så den får stöm som den ska och allting .. men den öppnar inte spridarna?? har provat mycket men det hjälper inte....

har provat byta följande

bränslerelä
relä till spridarna
provat med två andra bränsleboxar
bytat den eldelen på tändningslåset

Någon som vet kan gärna skriva till mig...

Mycket tacksam för svar

Har du gnista? ingen gnista=ingen soppa....

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance

57 Inlägg
30 december 2011
Trådstartare
den får soppa och gnista... den får soppa ända upp till spridarna men dom vill inte öppna mer än en gång när man slår av nyckelen..

695 Inlägg
30 december 2011
Volvo944TDI skrev:
den får soppa och gnista... den får soppa ända upp till spridarna men dom vill inte öppna mer än en gång när man slår av nyckelen..

Och Motstånden till spridarna är hela och så? för de sitter väl låg-ohms spridare på dessa maskiner?.. Har för mig att där är stående + till spridarna sen styr man spridarna med - ..... Kan ha helt fel, länge sen man skruvade volvo nu...

®™ Nuclear Performance

57 Inlägg
30 december 2011
Trådstartare
allt sånt till spridarna är kollade och bytade..

57 Inlägg
30 december 2011
Trådstartare
Volvo944TDI skrev:
allt sånt till spridarna är kollade och bytade..

Var lite inne på om det kunde vara vevaxelgivaren.. men ändå inte eftersom den tänder till en gång när man släpper nyckelen..

695 Inlägg
30 december 2011
Jag har varit ute för att tändningslåset varit kasst, i mitt fall gick bilen igång direkt när man släppte nyckeln...

®™ Nuclear Performance

57 Inlägg
30 december 2011
Trådstartare
okej men jag har bytat eldelen på tändningslåset.. och det hjälpte inte... så nu undrar jag om det kan ha med vevaxelgivaren och göra?

695 Inlägg
30 december 2011
Volvo944TDI skrev:
okej men jag har bytat eldelen på tändningslåset.. och det hjälpte inte... så nu undrar jag om det kan ha med vevaxelgivaren och göra?

Mjoo de kan de juh ha, men jag tycker att den borde tända lite till höger o vänster alternativt INTE ALLS ifall den va kass, men möjligheten finns.. Går dock att mäta om den är hel eller inte...

®™ Nuclear Performance

Sök