3267
Sök

Vinad ljud växellåda vr6

Sothora <3
1 201 Inlägg
7 januari 2012
får ja fråga vad de är som skulle guppa?? dåliga motorbussningar??

Bildemonterare samt egen verkstad. !

fälg fantast
1 086 Inlägg
7 januari 2012
Mercedesturbodiesel skrev:
får ja fråga vad de är som skulle guppa?? dåliga motorbussningar??

?

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

Sothora <3
1 201 Inlägg
7 januari 2012
ja du fråga om de guppa och ja undra vad du menade?

fälg fantast
1 086 Inlägg
7 januari 2012
ja du fråga om de guppa och ja undra vad du menade?

jasså,
jag misstänkte först att hans difflager var slut, då kan det guppa när han släpper upp gasen,
men ts säger att så är inte fallet.
han säger att den viner endast vid 2000 rpm,
en säker sak är om den skulle vina på 5:ans växel, kan då mycket väl vara en indikering på för låg oljenivå i lådan,
vidare säger han att det slutar när han trycker in kopplingen, jag personligen skulle kolla närmare på urtrampningslagret

Sothora <3
1 201 Inlägg
7 januari 2012
ja ner med lådan läre han ändå..

fälg fantast
1 086 Inlägg
7 januari 2012
ja ner med lådan läre han ändå..

det hadde jag gjort, eller åtminstonde om man är lite fräck hissa upp bilen och lokalisera vart ljudet kommer från, lådorna från vr6 är sjukt underdimensionerade

174 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
det vinner på alla växlar när jag släpper gasen.

men slutar så fort jag trapar ner koppligen.
och  varvar jag upp den till 4000 varv så låter det inget den låter bara när jag släpper vid 2000 tusen varv å neråt.

det låter inget när jag växlar eller nått

det ända är att jag känner dreven lite när jag växlar till 2 men det är en fin inställning av spaken sa dom på wv

zintern å urtrampnigs lagret är bytt vid 12000 mil och bilen har gått 14000mil
oljan bytte jag i sommaras

jag har inte kört hårt alls med bilen.

om det vore ett lager som alla tror så borde det vinna hella tiden från 4000 varv också eller hur
Senast redigerat av kristinas40 (7 januari 2012)

Sothora <3
1 201 Inlägg
7 januari 2012
de kan vina.. men vibrationer i lådan kanske dödar ljudet så du inte hör det.. bara åka till ras

174 Inlägg
Sothora <3
1 201 Inlägg
7 januari 2012
det är de i allt som rör sig men du kankse varken hör eller känner dom smile

174 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
jo men tycker ändå om det vore ett lager att det skulle vinna hela tiden efter som den snurrar ju fortare vid 4000 var än 2000 varv

...has left the building...
4 474 Inlägg
7 januari 2012
Vad är problemet? Vad vill du komma fram till? Vill du att vi skall bekräfta att "Din låda är i toppskick!" Ett SVAGT vinande vid motorbroms är helt OK, men det skall banne mig inte låta typ som när man backar "jättesnabbt". Åk vidare med lådan, den funkar ju uppenbarligen. Om du nu är ängslig och känner att stålarna bränner hål i fickorna så kan du plocka ner lådan o skicka iväg den på renovering för att vara på den säkrare sidan. Det är ju uppenbarligen som så att du redan bestämt dig för att din låda är som den skall eftersom du inte verkar förstå att ett starkt vinande ljud ofta indikerar att ett ras kan vara på G, sen om det håller i 3000 mil eller 30000 mil är svårt att svara på, men nånstans där emellan brukar det vara...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

174 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
jag säger bara så som bilen gör.

den vinner inte så mycket som man backar ...

174 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
En kompis sa att det kude vara inre driv knuten som är trasig
Men jag vet inte hur man märker när dom är kassa

4 474 Inlägg
7 januari 2012
Ge dig. Det är din låda som viner högst sannolikt. Live with it or fix it! En (yttre)drivknut ger oftast ett knäppande ljud ifrån sig när den gett upp, tex vid fullt rattutslag (vanligast) men jag har själv råkat ut för knäppande drivknut 2 gånger, båda gångerna vid körning rakt fram. Orsaken var defekta damasker båda gångerna.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.

174 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
Jo men jag mena den inre driv knuten

Offroad Racing
3 122 Inlägg
7 januari 2012
Ett urtrampningslager som är dåligt låter för övrigt enbart när man trampat ner kopplingen, det är enda gången lagret är "aktivt".

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

4 474 Inlägg
7 januari 2012
Man brukar säga att ett knäppande ljud vid körning rakt fram är den inre drivknuten, har hittills aldrig hört talas om drivknutar som viner vid vissa specifika varvtal...Det är dags att du tar till dig av det som upprepats gång på gång av flera olika personer, det är inte normalt med ett STARKT vinande ljud vid motorbroms. Annars börjar jag misstänka att det kan vara ett mycket enkelt fel, "Fel 40"
http://www.sweclockers.com/forum/22-mic … -fel-40-a/

174 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
Jo det gör jag men tycker ändÅ
Att vore det lager så vore det låta hela tiden å inte bara vid ett varv tal...

Sothora <3
1 201 Inlägg
7 januari 2012
Men äru trög? ja har förklarat de.. DOM ANDRA LJUDEN/VIBRATIONERNA dödar ljudet från v lådan vid dom högre varven.. Har med vibrationer och frekvenser att göra..

Sök