Vw 412 Variant med BMW 325 drivlina byggs för race!
En VW 412 med BMW drivlina hör väl inte till vardagen? så varför inte ändra på det. Denna bil kommer i första hand byggas för race men den kanske reggas som amatörbyggt eller ombyggt fordon. Följ projektet å se vad som händer.
Fränt och inspirerande! Håller själv på att bygga om min Jetta mk1 till något liknande, dock så har motivationen vart i botten senaste månaden men när man ser detta så blir man ju inget annat än byggsugen Tumme upp!
Fränt och inspirerande! Håller själv på att bygga om min Jetta mk1 till något liknande, dock så har motivationen vart i botten senaste månaden men när man ser detta så blir man ju inget annat än byggsugen Tumme upp!
Tackar;) det är alltid kul när det kan motivera andra:) ska kolla in dit bygge! Keep upp the good work;)
Citat 1: -Om du vågar gasa fullgas, så har du inte trimmat tillräckligt!
Citat 2: -Har du inte döda flugor på sidorutorna, har du inte kört fort nog!
Citat 3: -När du kör så fort du kan och känner att du har kontroll, då kör du för sakta!
Följ Mitt Bubbla Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265896 Slide in, Burn OUT!!
Nu var det återigen dags för en uppdate! Den som väntar på något gott... Nu har farsgubben legat i å fått upp ett par hjulhus, äntligen får man väl säga? Ni som vill se fler bilder får vänta ytterligare någon dag. Hjulhusen tar form
Sedan en tid tillbaka så har det hänt lite grejer med projektet. Nu börjar det falla på plats del efter del och man börjar se en helhet i allt. Sedan har vi fått en medhjälpare till, stort tack Nils för all hjälp. men vi kikar in bilderna istället;)
Då var det dags igen för en liten efterlängtad uppdate. Det som hänt då är att fronten har tagit form. Vi valde att korta fronten några centimeter så proportionerna blev lite bättre. Kylaren har fått sin plats och den tänkte vi luta något framåt (rätt eller fel?). det var allt för denna gång. Motorutrymmet börjar ta form.
Nu i dagarna ska det dimpa ner en uppsättning D2coilovers från Streetperformance. Eftersom det inte varit någon uppdate här på länge så kan vi ju börja med å berätta vad som hänt under vintern.
Pedalstället har byggts om för att bli hängande ist pga platsbrist. Framskärmar har fått en bättre form. Växellådan har fått stadigare fästen. Bakändan har formats till.
Så som ekipaget är i dags läget så har det en ungefärlig vikt på ca 900 kg ink förare och uppskattad vikt på vätskor. Det blir en lätt liten rackare eller vad säger ni?
Nu ska jag försöka väcka liv i denna tråd igen. Det som har skett sen sist är att vi fått till div plåt i torped samt runt hjulhusen, trösklar har tagit form och buren har blivit svetsad där vi inte har kommit åt. Det börjar närma sig lackering och där är vi osäkra på vilken färgkombination vi ska ha. Några förslag?