2545
Sök

Bolles Projekt: Volvo V70XC Denna gången fick den vara hel i nio dagar. När ska detta sluta?

Uppfräschning och utrusta med originalutrustning som saknas! Kanske även lite annat påhitt som följer...

163 719 Visningar
Projektet avslutat 13 oktober 2013
2 763 Inlägg
19 september 2012
Trådstartare
#101
Mack skrev:
BOLIN_ skrev:
Mack skrev:

Jo jag menar det. Torx använder man väl lite då och då men detta var en som var..tvärtom, hur man nu ska förklara det..
Kan faktiskt inte säga att jag har sett en omvänd torx 7 tongue
Aja..ska du upp med ABS&TRACS-boxen så kommer du bli tvungen, haha.
Jag hoppas jag slipper detta! Haha tongue

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
21 september 2012
Trådstartare
#102
Har hållit på med bilen några timmar idag, tog dock inga bilder, gör det imorgon för jag måste riva lite i instrumentpanelen då!

Jag lovade ju er bilder efter att jag fixade länkaget till bakrutetorkaren så här är de!

https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114092/114092-fa9a6b6137a9ecc8ef17f014365838a5.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114092/114092-1915bc8a346a77b8a1db8bdff6aa6c6e.jpg

Säg gärna vad ni tycker och tänker och ge gärna tips på vad ni tycker att jag kan förbättra och vad ni tycker skulle göra sig bra på bilen! smile

Mvh Christoffer

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
21 september 2012
Trådstartare
#103
Mack: Tackar! Jag har funderat lite på dioder där uppe men har inte bestämt mig än, dock funderar jag på att sätta på backljus på min bil, som du har! smile

vosa-v95: Tackar! big_smile Nya plåtar och hållare ska dit så fort jag har inkomst igen! Klarglas är snyggt, men vet inte om jag vill ha det på XC:n då nästan precis alla kör med det hmm Såna som Mack har på sin V70 tycker jag är sjukt snygga med angeleyes! Dock är de lika dyra som ett par begagnade klarglas så jag vet inte yikes

Tack för responsen! smile

Mvh Christoffer

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
21 september 2012
Trådstartare
#104
Mack skrev:
Backljus är ganska praktiskt faktiskt, även om många andra xenonkonverterar de befintliga..
Jag tycker att det är fränare med externa backljus! smile

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
22 september 2012
Trådstartare
#105
Mack skrev:
BOLIN_ skrev:
Mack skrev:
Backljus är ganska praktiskt faktiskt, även om många andra xenonkonverterar de befintliga..
Jag tycker att det är fränare med externa backljus! smile
Då är vi två, hehe.
Du är nöjd med dina ljus eller? smile

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
22 september 2012
Trådstartare
#106
Mack skrev:
BOLIN_ skrev:
Mack skrev:

Då är vi två, hehe.
Du är nöjd med dina ljus eller? smile
Mycket faktiskt.
Fladdrar lite när man backar, men det har nog med upphängningen av dem att göra. Vågar inte dra åt dem så hårt heller när allt är gjort i plast.
Håller med dig, plast är man försiktig med när man skruvar åt!

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
22 september 2012
Trådstartare
#107
Mack skrev:
BOLIN_ skrev:
Mack skrev:

Mycket faktiskt.
Fladdrar lite när man backar, men det har nog med upphängningen av dem att göra. Vågar inte dra åt dem så hårt heller när allt är gjort i plast.
Håller med dig, plast är man försiktig med när man skruvar åt!
Precis.
Annars är dom väldigt prisvärda lyktorna jag köpte faktiskt.
Hur mycket kostade de styck?

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
22 september 2012
Trådstartare
#108
Mack skrev:
BOLIN_ skrev:
Mack skrev:

Precis.
Annars är dom väldigt prisvärda lyktorna jag köpte faktiskt.
Hur mycket kostade de styck?
199:- på Jula för båda, inklusive kabelsats och säkring, hehe.
Lampor satt till och med i.

Edit: Enda jag skaffade till var ju hållarna då, men de byggde jag ju av en gammal motorhuv till en 240..
Det är billigt för bra fungerande backljus!

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
22 september 2012
Trådstartare
#109
Mack skrev:
BOLIN_ skrev:
Mack skrev:

199:- på Jula för båda, inklusive kabelsats och säkring, hehe.
Lampor satt till och med i.

Edit: Enda jag skaffade till var ju hållarna då, men de byggde jag ju av en gammal motorhuv till en 240..
Det är billigt för bra fungerande backljus!
Jo, det tycker jag också, haha.
Får se hur länge de håller bara.
För 199kr har man råd att byta de då och då, haha!

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
22 september 2012
Trådstartare
#110
Mack skrev:
BOLIN_ skrev:
Mack skrev:

Jo, det tycker jag också, haha.
Får se hur länge de håller bara.
För 199kr har man råd att byta de då och då, haha!
Jo precis. Är ju ingen superkostnad direkt, haha.
Så jag tycker du ska köra på såna också!
Får kolla närmare på detta när bilen har varit på besiktning!

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
23 september 2012
Trådstartare
#111
Hallå grabbar och tjejer! Har inte hunnit med att meka med bilen än och därför ej heller några mekbilder att lägga upp än hmm

Kan berätta en rolig sak iaf! Såg min bils syster idag utanför Gekås i Ullared! big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114092/114092-d3c74858819c45079622f1ea5d13abcc.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114092/114092-eb325433dc255c5b059fc66690d118b8.jpg

Båda uttagna på samma ställe i stockholmsområdet i slutet av januari 2000! Det enda som skiljer på regnumret är att jag har femma (5) i slutet och den har en sexa (6)!

Hur stor är sannolikheten att jag ska se den där?

Pratade med ägaren till den och de bodde i Uppsala tongue

Efter det mötet fick jag avnjuta säsongens första julmust i bilen på vägen hem från Ullared! cool

https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114092/114092-5f5059f1586fba82d650f95b09812ad8.jpg

Jag ber om ursäkt för dålig bildkvalité, Jagfån 3GS gillar inte att ta bilder i mörker!

Mvh Christoffer

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
23 september 2012
Trådstartare
#112
AD_ skrev:
Haha, hur ofta händer det där? big_smile

Du och din julmust wink
Jag vet inte men det var sjukt fränt! big_smile

Ja, den är älskad! cool

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
23 september 2012
Trådstartare
#113
siiimooon skrev:
Haha fan va häftigt, den såg ju riktigt fin ut den också! big_smile

Eh, julmust nu? yikes
Ja, den var riktigt fräsch big_smile

Jajjemen, de har börjat sälja julmust på gekås i Ullared big_smile

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
23 september 2012
Trådstartare
#114
En till rolig sak med att jag såg den bilen var att ägaren kom fram och frågade förvånande varför jag tog kort på hennes bil tongue Sedan så visade jag min regplåt och då började hon skratta big_smile

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
23 september 2012
Trådstartare
#115
Mack skrev:
BOLIN_ skrev:
En till rolig sak med att jag såg den bilen var att ägaren kom fram och frågade förvånande varför jag tog kort på hennes bil tongue Sedan så visade jag min regplåt och då började hon skratta big_smile
Haha, sånt är alltid kul.
Själv såg jag en V70 AWD med registeringsnumret EZL..vad det nu sen var för siffror..för ett tag sedan här i stan. En limegrön eller vad man nu ska säga. Samma boktstäver som jag hade i alla fall, och någorlunda rätt siffror.
Ja, det är sjukt kul! Men ärligt talat, hur stor var chansen att vi skulle vara där samtidigt då? roll

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
23 september 2012
Trådstartare
#116
Mack skrev:
BOLIN_ skrev:
Mack skrev:

Haha, sånt är alltid kul.
Själv såg jag en V70 AWD med registeringsnumret EZL..vad det nu sen var för siffror..för ett tag sedan här i stan. En limegrön eller vad man nu ska säga. Samma boktstäver som jag hade i alla fall, och någorlunda rätt siffror.
Ja, det är sjukt kul! Men ärligt talat, hur stor var chansen att vi skulle vara där samtidigt då? roll
Inte stor, haha.
Tror inte det va?! tongue

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
23 september 2012
Trådstartare
#117
Mack skrev:
BOLIN_ skrev:
Mack skrev:

Inte stor, haha.
Tror inte det va?! tongue
Nope, men kul när det händer, haha.
Absolut, det gjorde min dag, utan tvekan! big_smile

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
23 september 2012
Trådstartare
#118
siiimooon skrev:
BOLIN_ skrev:
siiimooon skrev:
Haha fan va häftigt, den såg ju riktigt fin ut den också! big_smile

Eh, julmust nu? yikes
Ja, den var riktigt fräsch big_smile

Jajjemen, de har börjat sälja julmust på gekås i Ullared big_smile
Kul att den var fin, skulle vilja hitta nån nära "släkting" till 245an, men dom flesta är väl återvunna av naturen tyvärr.. tongue
Fast det ligger en V70XC på blocket med RFR955 eller något sånt, alltså väldigt nära RFR905 som jag har. big_smile
Men den säljes i delar, lite synd..
Ja, det var riktigt skoj faktiskt! big_smile Jo, det börjar tryta med fina 245:or nu hmm Skulle vilja ha en hel visko igen tongue

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
23 september 2012
Trådstartare
#119
siiimooon skrev:
BOLIN_ skrev:
siiimooon skrev:

Kul att den var fin, skulle vilja hitta nån nära "släkting" till 245an, men dom flesta är väl återvunna av naturen tyvärr.. tongue
Fast det ligger en V70XC på blocket med RFR955 eller något sånt, alltså väldigt nära RFR905 som jag har. big_smile
Men den säljes i delar, lite synd..
Ja, det var riktigt skoj faktiskt! big_smile Jo, det börjar tryta med fina 245:or nu hmm Skulle vilja ha en hel visko igen tongue
Får se hur det går med min, besiktningen kommer förmodligen ha mycket att säga till om, men jag gillar bilen så den kanske får en liten renovering.. smile

Jaså? Den är nog lite knas på min med, man ska ju inte rycka i handbromsen med dom men jag testade det på grus, efter det så var det som att bakaxeln var svetsdiffad! Blev lite skrajj att jag förstört något men den fungerade normalt efter det och har gjort det sen dess, men något börjar nog bli lite dåligt.. smile
Jo, min visko är ihopbränd så den driver på alla hela tiden! tongue Och så behöver jag en ny tempgivare för andra gången...

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
23 september 2012
Trådstartare
#120
Henkix skrev:
BOLIN_ skrev:
Hallå grabbar och tjejer! Har inte hunnit med att meka med bilen än och därför ej heller några mekbilder att lägga upp än hmm

Kan berätta en rolig sak iaf! Såg min bils syster idag utanför Gekås i Ullared! big_smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/115/114092/114092-d3c74858819c45079622f1ea5d13abcc.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/115/114092/114092-eb325433dc255c5b059fc66690d118b8.jpg

Båda uttagna på samma ställe i stockholmsområdet i slutet av januari 2000! Det enda som skiljer på regnumret är att jag har femma (5) i slutet och den har en sexa (6)!

Hur stor är sannolikheten att jag ska se den där?

Pratade med ägaren till den och de bodde i Uppsala tongue

Efter det mötet fick jag avnjuta säsongens första julmust i bilen på vägen hem från Ullared! cool

http://www1.garaget.org/gallery/images/115/114092/114092-5f5059f1586fba82d650f95b09812ad8.jpg

Jag ber om ursäkt för dålig bildkvalité, Jagfån 3GS gillar inte att ta bilder i mörker!

Mvh Christoffer
Hahahhah faan va fränt big_smile
Ja! Båda bilarna uttagna på samma firma i stockholmstrakten och är säkert levererade på samma lastbil big_smile

Volvo - For Life


Sök