3339
Sök

Bolles Projekt: Volvo V70XC Denna gången fick den vara hel i nio dagar. När ska detta sluta?

Uppfräschning och utrusta med originalutrustning som saknas! Kanske även lite annat påhitt som följer...

165 438 Visningar
Projektet avslutat 13 oktober 2013
Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
11 december 2012
Det kan nog bli bra. Fast jag är egentligen lagd åt andra hållet wink Vill hellre ha en lite lägre bil med go väghållning, men smaken är ju som baken smile

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

2 763 Inlägg
11 december 2012
Trådstartare
AD_ skrev:
Det kan nog bli bra. Fast jag är egentligen lagd åt andra hållet wink Vill hellre ha en lite lägre bil med go väghållning, men smaken är ju som baken smile

Lågt är snyggt, men det passar inte riktigt på en XC enligt mig tongue

Volvo - For Life

Forummoderator
26 406 Inlägg
11 december 2012
BOLIN_ skrev:
Babblade ju för ett tag sedan om att eventuellt höja bilen och sätta dit fetare däck, så jag ställde frågan i "Gör om min bil-tråden" och Neos34 gjorde en PS:ad bild åt mig!

http://www1.garaget.org/gallery/images/115/114092/114092-db592d89f16d56a054233e29856e7579.jpg

Vad tycker ni, hade det kunnat vara fränt? Kanske inte riktigt så stora däck och ingen bössa heller wink

Hahahaha..ja jävlar..det vore nåt!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 763 Inlägg
11 december 2012
Trådstartare
Mack skrev:
BOLIN_ skrev:
Babblade ju för ett tag sedan om att eventuellt höja bilen och sätta dit fetare däck, så jag ställde frågan i "Gör om min bil-tråden" och Neos34 gjorde en PS:ad bild åt mig!

http://www1.garaget.org/gallery/images/115/114092/114092-db592d89f16d56a054233e29856e7579.jpg

Vad tycker ni, hade det kunnat vara fränt? Kanske inte riktigt så stora däck och ingen bössa heller wink

Vore tufft att göra den lite högre och slänga på några större däck på mina originalfälgar smile

Volvo - For Life

Forummoderator
26 406 Inlägg
11 december 2012
BOLIN_ skrev:
Mack skrev:
BOLIN_ skrev:

Vore tufft att göra den lite högre och slänga på några större däck på mina originalfälgar smile

Jovisst!

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
11 december 2012
BOLIN_ skrev:
AD_ skrev:

Nejnej, är helt med dig där tongue Men beror ju som sagt på tänkt användningsområde wink

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

Påstängd
1 197 Inlägg
11 december 2012
http://www.garaget.org/?car=89016

Så kanske? Jag har för övrigt fått på en vinge, röd och dålig lack, men det fixas i vår! big_smile

2 763 Inlägg
11 december 2012
Trådstartare
Mack skrev:
BOLIN_ skrev:
Mack skrev:

Jovisst!

Dock vet jag inte riktigt om jag har ekonomi, verktyg, material, kunskap eller orken att göra det...

Volvo - For Life

Forummoderator
26 406 Inlägg
11 december 2012
BOLIN_ skrev:
Mack skrev:
BOLIN_ skrev:

Jovisst!

Dock vet jag inte riktigt om jag har ekonomi, verktyg, material, kunskap eller orken att göra det...

Det går ju alltid fantisera..

2 763 Inlägg
11 december 2012
Trådstartare
AD_ skrev:
BOLIN_ skrev:
AD_ skrev:

Nejnej, är helt med dig där tongue Men beror ju som sagt på tänkt användningsområde wink

Haha, precis wink

siiimooon skrev:
http://www.garaget.org/?car=89016

Så kanske? Jag har för övrigt fått på en vinge, röd och dålig lack, men det fixas i vår! big_smile

Precis så som ramrod ja!

Låter bra! big_smile

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
11 december 2012
Trådstartare
Mack skrev:
BOLIN_ skrev:
Mack skrev:

Jovisst!

Absolut! Känns dock som att laga bilen i första hand är en bättre idé!

Volvo - For Life

Forummoderator
26 406 Inlägg
12 december 2012
BOLIN_ skrev:
Mack skrev:
BOLIN_ skrev:

Absolut! Känns dock som att laga bilen i första hand är en bättre idé!

Självklart!

210 Inlägg
12 december 2012
den har ju helt klart min röst wink om du kommer ihåg mina små tankar med XC front o lite höjning på S70in wink

2 763 Inlägg
12 december 2012
Trådstartare
Vikr skrev:
den har ju helt klart min röst wink om du kommer ihåg mina små tankar med XC front o lite höjning på S70in wink

Vore fränt om du modifierade S70:in till S70XC big_smile

Volvo - For Life

210 Inlägg
12 december 2012
BOLIN_ skrev:
Vikr skrev:

erkänn! skulle vart riktigt coolt!

2 763 Inlägg
12 december 2012
Trådstartare
Vikr skrev:
BOLIN_ skrev:
Vikr skrev:

erkänn! skulle vart riktigt coolt!

Hade varit sjukt tufft och annorlunda! big_smile

Volvo - For Life

210 Inlägg
12 december 2012
dock får jag ju ha en S70 AWD isåfall wink nee men vem vet kanske gör ngt sånt när jag har råd smile

2 763 Inlägg
12 december 2012
Trådstartare
Vikr skrev:
dock får jag ju ha en S70 AWD isåfall wink nee men vem vet kanske gör ngt sånt när jag har råd smile

Tycker jag, du blir lätt ensam om det! big_smile

Volvo - For Life

210 Inlägg
12 december 2012
har kollat runt lite efter delar faktiskt så vem vet smile men ska inte ta uppmärksamhet från din tråd! keep up the good work med bilen! big_smile

2 763 Inlägg
12 december 2012
Trådstartare
Vikr skrev:
har kollat runt lite efter delar faktiskt så vem vet smile men ska inte ta uppmärksamhet från din tråd! keep up the good work med bilen! big_smile

Hoppas på att det händer lite mer snart när lönen kommer in, då ska jag fixa drivlina och lite annat i bilen smile

Förresten gott folk, jag har tänkt göra en hasplåt i metall, vilket material och tjocklek bör man använda? smile

Volvo - For Life

Sök