3027
Sök

850 T5 vs 940 Turbo

30 Inlägg
3 januari 2012
Trådstartare
#1
Hej!

Har lite funderingar om en 850 T5 eller 940 Turbo är bättre bil att äga? Tanke på körglädje, komfort, bränsleförbrukning, servicebehov, möjlighet till snygg styling, osv. Original inte trimmat syftar jag på.

Släng fram era erfarenheter vetja.


460 Inlägg
3 januari 2012
#3
Modjel skrev:
Hej!

Har lite funderingar om en 850 T5 eller 940 Turbo är bättre bil att äga? Tanke på körglädje, komfort, bränsleförbrukning, servicebehov, möjlighet till snygg styling, osv. Original inte trimmat syftar jag på.

Släng fram era erfarenheter vetja.

skulle valt en 940 turbo, körglädjen är ju extremt mycket bättre på dom med tanke på bakhjulsdriften(enligt mig).

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

Burn rubber! not your soul..
538 Inlägg
3 januari 2012
#4
850 T5 känns väl som en roligare bil? Mer effekt och bättre väghållning smile


Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 januari 2012
#5
Tror 850 är klart vassare i allt utom hur stryktålig bilen är, endast bakhjulsdrift gör inte en rolig bil utav traktorn 940...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

671 Inlägg
3 januari 2012
#6
Mustang med stel  bakaxel går snabbbare runt Laguna Seca än BMW M3 !
trött på tjafs emot stel bakaxel från folk. 
M3 E30 och andra RWD moderna karoser inom rallycrossen har ju volvobakaxlar under nya flashiga karosser....
Det handlar bara om sponsorpengar.
940 är den bästa av 850 0 940.

84 Inlägg
4 januari 2012
#7
vill du åka rakt fram o snabbt ta 850.

vill du kunna sladda o burna på rätt hjul dra 940.

Båda är ungefär lika snygga, gillar du 850 mer så sätt på Rfront på 940, inge probs.

Om du är kåt på T5.a dra en T5 i en 940 inte heller så svårt nog. finns ju tusen bilar med t5 i 740 så.


Japanese Engineering
690 Inlägg
4 januari 2012
#8
Rquired skrev:
Tror 850 är klart vassare i allt utom hur stryktålig bilen är, endast bakhjulsdrift gör inte en rolig bil utav traktorn 940...

+1

Hålller med Rquired.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

460 Inlägg
4 januari 2012
#9
antesacc skrev:
vill du åka rakt fram o snabbt ta 850.

vill du kunna sladda o burna på rätt hjul dra 940.

Båda är ungefär lika snygga, gillar du 850 mer så sätt på Rfront på 940, inge probs.

Om du är kåt på T5.a dra en T5 i en 940 inte heller så svårt nog. finns ju tusen bilar med t5 i 740 så.

940 med t5 går bara med dom äldsta årsmodellerna: 91-92. Rätta mig om jag har fel?

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

1 168 Inlägg
4 januari 2012
#10
Lite egna erfarenheter.
En 940, med turbo. "wowkänsla" bara öser ner. Om du frågar mig så är det ju en 740 rakt av. Ligger som en ål på vägen, går trött, och nyhetsfaktorn har nog aldrig varit så nära 0an!
Att få tag på en fräsch 940 kostar lite, som du kan få en bättre och roligare bil (850 tex) eftersom alla 940is är köpta utav 18åringar och säljs slutkörda sen, så är det väl med 850 med?
Iaf, en oljepissande motor, som lådan o axeln har varit bytt på ett par gånger, netack!
850 känns snäppet nyare, ända som gör att man kan tänka sej 1 är ju 5an. Eller en R modell, annars är den rätt oattraktiv.

Inte funderat på annan modell/märke?



Sök