2576
Sök

Byta och löda ny RCA-Kontakt

24 Inlägg
4 januari 2012
Trådstartare
Hej jag undrar om det är relativt lätt att byta själva kontakterna då den förra ägaren hade sönder piggarna på dessa kontakter i bakluckan. min fråga är om det är lika bra och byta allt eller om det går och fixa snabbt med nya kontakter.
Hittade ett par nya på BRL som man kan köpa isf smile

6 851 Inlägg
4 januari 2012
ja inte så svårt. Men vet man inte va man gör *inget illa menat* så går det nog fortare att byta wink

24 Inlägg
4 januari 2012
Trådstartare
Är elektriker och har löd-certifikat så de ska nog gå om det inte är allt för krångligt tongue problemet blir nog kanske att man får sitta i bakluckan och löda bara tongue
Tack för svar smile

6 851 Inlägg
4 januari 2012
b4ckiz skrev:
Är elektriker och har löd-certifikat så de ska nog gå om det inte är allt för krångligt tongue problemet blir nog kanske att man får sitta i bakluckan och löda bara tongue
Tack för svar smile

Men då så..då borde du klara det smidigt..
Beror kanske lite på vad för RCA kabel man har oxå, vissa har så himla tunna ledare och dem är mest bara jobbiga.

24 Inlägg
4 januari 2012
Trådstartare
Kan skala upp innan och kolla hur de ser ut då och sen bestämma mig för hur jag gör, aldrig dragit kablar i bil förut så kan bli intressant tongue

6 851 Inlägg
4 januari 2012
b4ckiz skrev:
Kan skala upp innan och kolla hur de ser ut då och sen bestämma mig för hur jag gör, aldrig dragit kablar i bil förut så kan bli intressant tongue

ah..men det är int så svårt..men kolla hur tjock din rca kabel är om du ska löda, så du får rätt diamterer på din kontakt som ska lödas fast. annars har du kanske en "jätte" kontakt till en smal kabel wink

Men ja tror du fixar det. lättare en va man tror.

24 Inlägg
5 januari 2012
Trådstartare
Såbra då smile vet inte riktigt, har inte mätt men jag gissar på 6mm smile

Sök