Nej de bygger inte mer ladd i rullar. Samma sak som att segdra på 5an på vägen. Ja 5-6 hundra börjar bli äckligt på vägen. Sånna bör gå i rullar på fullgas. De är dock sällan jag mappat Sånna extrema byggen. De flesta hamnar på 300-450. Å de går fint att mappa på vägen.
men i rullar så kan du ju låsa denn på ex 3000rpm och köra olika laster
Jodå, visst är de så, Autotech nya bänk (Dynojet 224) som jag mappat i har brom som fixar 1000nm tror jag det va. De hjälper dock inte, de spolar inte fortare för de Du kan ligga hela dan på 2500rpm, men om turbon inte börjar bygga ladd fören vid 3500 så kommer du inte få nått ladd...
Precis samma sak som att köra på 4-5an och stå på bromsen (behöver inte ens bromsa nåt vidare hårt på de växlarna.) Du får tänka på att bromsarna på en vanlig personbil bromsar 2-6 tusen nm per hjul. (Siffrorna på besiktningspappret är kilo newton. 2.8 tex, innebär 2800nm) De är så vitt jag vet en väldig massa mer än nån vanlig rullande landsväg kan fixa?
årets trådväckare goes to nä men jag har funderat på om man inte kan fixa så de gå koppla in sig på original motorhärvan å mappa lite tills de blir bra å sen bara fixa ett chip me samma spec, borde väll bli minst lika bra som typ ms å allt?