2731
Sök

Kosta på jobb och pengar på en gammal bil. Vad anser ni?

huh?
10 427 Inlägg
6 januari 2012
Om man ser det som en hobby eller ett intresse så kan man ju göra det. Men är man ute
efter en ekonomisk investering så blir det nog svårare.

Har själv lagt med ca 90 000 på min Volvo 740 exklusive köpesumma (inklusive service). cool

1 482 Inlägg
6 januari 2012
Jag har väll lagt ut totalt 120-150 000kr på min Bmw från 1988 smile
Min far är dock värre än mig så :p

BLT Service
Theracords Music Label

...has left the building...
4 474 Inlägg
6 januari 2012
Jag säger så här: Renovera INTE i tron att du skall kunna göra en bra affär eller liknande. Renovera för att du vill o att du ämnar behålla bilen länge, samt att det får dig att trivas med bilen (den största anledningen till mina renoveringar). Jag har gjort 2 sådan renoveringar o håller på med nr 3. Passaten har jag "fixat i ordning" för dryga 50", M5:an har jag kvitton på reservdelar/arbetskostnad o liknande för närmare 300", exklusive service eftersom jag anser att man inte skall räkna med service i renoveringskostnaderna. Just nu pågår projekt nr 3, blir en rätt human renovering för ca 100" när allt är klart, men då blir bilen i princip som ny, både in & utvändigt, likväl som chassie/drivline mässigt, dock utan att balla ur o gå den apdyra originaldels vägen, satsar på välkända tillverkare av delar istället, men med ett fördelaktigt pris. Jag planerar att behålla Passaten i minst 3 år, övriga 2 "forever"...
Senast redigerat av dawwe (6 januari 2012)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

1 412 Inlägg
6 januari 2012
Jag brukar väl fixa till mina bilar, och det kostar ju alltid en slant.

Saab v4:an köptes t.ex för 2500, kostades på 20 000 och såldes ett halvår senare för 15 000.
Min Rekord -60 som nu ska säljas har jag  nog lagt ner 12-15 000 på kommer att hamna på blocket för 14 000, den köptes för 12 000.

Så man ska ju inte tro att det är lönsamt med denna hobbyn.  smile

Fast å andra sidan så hade jag ju en sån där modern bil från 2006 i 8 månader och den sjönk ju närmare 30 000 i värde på den tiden så den var ju ännu dyrare. smile
Senast redigerat av OpelP1 (6 januari 2012)

Sök