Jag säger så här: Renovera INTE i tron att du skall kunna göra en bra affär eller liknande. Renovera för att du vill o att du ämnar behålla bilen länge, samt att det får dig att trivas med bilen (den största anledningen till mina renoveringar). Jag har gjort 2 sådan renoveringar o håller på med nr 3. Passaten har jag "fixat i ordning" för dryga 50", M5:an har jag kvitton på reservdelar/arbetskostnad o liknande för närmare 300", exklusive service eftersom jag anser att man inte skall räkna med service i renoveringskostnaderna. Just nu pågår projekt nr 3, blir en rätt human renovering för ca 100" när allt är klart, men då blir bilen i princip som ny, både in & utvändigt, likväl som chassie/drivline mässigt, dock utan att balla ur o gå den apdyra originaldels vägen, satsar på välkända tillverkare av delar istället, men med ett fördelaktigt pris. Jag planerar att behålla Passaten i minst 3 år, övriga 2 "forever"...
Senast redigerat av dawwe (6 januari 2012)
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure