3748
Sök

Nissan almera 99 knölig front efter möte med stressad 740 på parkering

472 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
tjena äger en nissan almera 99 tjejen hade bilen till jobbet och kom hem med en present till mig en knölig höger sida på fronten

varför ja skiver tänkte kolla om nån som har hållt på med lite plast och dyligt om de går att värma upp fronten där skadan är och trycka ut bulan som blivit känner nämligen inte för att lägga 2000 på en ny plast bit när ja kanske får 8000 för bilen där är en spricka i överkant precis vid blinkersern så där har ju blivit en spännings lösning där

här kommer lite bilder så de blir lite lättare att hänga med på vad ja menar

https://www1.garaget.org/gallery/images/80/79844/79844-bde75936f8599e3f60a247ace89d23f0.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/80/79844/79844-40455f5cbfe7b3f3c89a15b636acb096.jpg

så här ska den se ut uppeifrån

https://www1.garaget.org/gallery/images/80/79844/79844-f8a3ce1bd0f9a3bc0066190edbc0bff1.jpg

tänkte iallafall kolla me folk som hållt på med plast är ni bara ut efter att leka tangentbords krigare så skit i o skriv de har ja ingen nytta av låter iden dålig skriv de finns de en lösning kom mer än gärna med förslag om ni har lust

och ne ja tänker inte klägga dit två burkar spackel med höns nät då är de snyggare som de är plus att den kommer rulla rakare om ja inte gör de (läs IRONI)

mvh jon emilsson

2fast4you
371 Inlägg
7 januari 2012
du får prova att bryta ut bucklan i plasten med nått. sen får du ju se hur det blir om det går o pressa ut den på nått vis. sprickan kommer ju gå ihop ganska mycket om det går o rikta ut. så då skulle jag bara limma ihop den.

haru kört fast eller

472 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
aa ok tror du de blir lättare och slätare om man värmer upp plasten lite med en varmluftspistol undertiden man trycker bakeifrån sen får man ju så klart lägga lite spackel lär ju bli nårra väck hur man än gör har ja en kännsla av
funderade på att göra om fronten lite när medans den ändå är söndrig vet du om de är lagligt att köra utan front om man hänger dit nummerplåten igen ?

305 Inlägg
7 januari 2012
varmluftpistol har jag använt några gånger på hjulhus m.m. men vågar inte säga säkert hur det blir med lack på tyvär.

2fast4you
371 Inlägg
7 januari 2012
kanske du kunde värma lite på den först. men varmluftpistol blir nog lite för hett. ställ typ en cupevärmare framför ett tag.

haru kört fast eller

472 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
ja de vet ja att man inte kan värma på förmycket på lacken för att den kan bubbla sig men tänkte ändå lacka om den isådanafall om de nu blir av att ja lägger ner tid på det så de är nog minsta problemet den har ju redan lite skönhets fel så ett till gör nog inget en liten stund tongue nemen skämt o sidå ja får tacka för era ider ville bara dubbel kolla med lite andra folk än min egna hjärna tongue man kan ju ha fel som sagt man är ju bara mänsklig

mvh jon emilsson

1 324 Inlägg
7 januari 2012
jag fick ut en mindre bucka på en stötfångare genom att värma och trycka.. Men det blir ju inte perfekt..

472 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
gott ska ta och testa de blir som sagt ändå om lack isåfall om ja nu får tummen ur

Sök