Arbetet med A-stolparna går vidare, dom börjar ta form nu
Blev lite provmontering nu på morgonen
Vet att vinkeln inte är den optimala men det har blivit en kompromiss av lite olika saker, dels så klarar jag nu 4 cm regeln där högtalarna inte får skymma för mycket i sikt vid bedömning samt att jag i år ville ha de mer stilrent Bilden ljuger dock lite, diskanten är vinklad inåt mot kupén samt att mellanreg. är vinklad inåt samt uppåt så dom spelar inte rakt emot varandra, syns bättre på bilden nedan
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Ja, eller hur!! Det är nog jag som får skärpa till mig med tanke på ditt grymma detaljarbete. Det räcker ju med att titta på dina kablar så ser man ju vilken nivå du lagt bygget på.
Åter helg och dags för en liten uppdatering Idag påbörjade jag basbygget
Islagsmutter och metrisk gänga till basen
Blev ju tvungen och ge lådan det där lilla extra "R" som i Refinement såklart
Själva lådan är nu klar, den landade på 30 liter
Lådan är klädd med Dls matta, R:et syns lite diskret, precis som jag vill ha det
Ännu en bild...
Det som skall göras nu är covers till lådan och dessa kommer att kläs i mörkt skinn samt att det kommer bli en ledslinga som diskret skall lysa upp basen och R:et