Tänkte dela med mig av mitt "lilla" projekt. Själva projektet är alltså en Volvo 244 DL från 1978 och den ska få lite uppdatering med en 230FK motor från en 945 turbo från - 96.
De är själva startpunkten sen senare kommer lack m.m m.m så de kommer bli ett så kallat långtidsprojekt.
De enda som är gjort just nu är: - Fixat plats att hålla på med bilen. - Införskaffat en 945 turbo donatorbil. Och så klart ett skönt gäng att mecka med!
En del av de som ska fixas: - Plocka ner 945 - renovera motor och fixa smått o gott - börja plocka med 244an - Lack på 244 - Motor lack - Montering av motor O en hel del mer.
Segt som fan ligger fortfarande sjuk så kan tyvärr inte uppdatera med mer än att vi har plockat bort lite slangar, intercooler och kylare som va rätt platt på 945an..
Segt som fan ligger fortfarande sjuk så kan tyvärr inte uppdatera med mer än att vi har plockat bort lite slangar, intercooler och kylare som va rätt platt på 945an..
har du satt någon deadline för volvon när den ska vara klar?
There is only one conclusion for every story.......We all fall down.
Nejdå inte direkt, Men tanken är att den ska va klar i vår så jobbar på de iaf De kommer hända betydligt mkt mer än vad jag skrivit ut här i tråden men de kommer som en överraskning för dom som följer
Nejdå inte direkt, Men tanken är att den ska va klar i vår så jobbar på de iaf De kommer hända betydligt mkt mer än vad jag skrivit ut här i tråden men de kommer som en överraskning för dom som följer
hahah överraskning? räkna me att ja fortsätter läsa dina inlägg då hoppas d kommer upp mer bilder på bygget när du kan
There is only one conclusion for every story.......We all fall down.
Liten update nu. Glömde kameran så de blev inga bilder denna gång men de är inte så mkt att ta kort på.. Har tagit ur stolarna fram på 945an och fått ur en hel del av instrumentbrädan man ser båda boxarna och kabelhärvan så de går frammåt nu iaf