2911
Sök

Jag behöver hjälp!

1 Inlägg
12 januari 2012
Trådstartare
Hej!

Ny här, gammal bil! Jag är så kär i min lilla skrottbil och nu vill den inte alls. Men jag vägrar ge upp hoppet.
Det började med att bilen bara dog i en rondell. Jag hann rulla så pass så jag kom undan från trafiken. Ringde hjälp och det visade sig att jag tappat fläktremmen, duh! Köpte ny och fick hjälp att få dit den. Starthjälp och så kom jag iväg. Körde runt i lite mer än en timme. Men väl hemma efter jag stängt av bilen så startade den inte igen. Tog upp batteriet och laddade det. Då startade den 3 ggr, 4 gången var det stendött, igen. Åkte till skroten, köpte ett "nytt" batteri, fick hjälp att skruva dit det och hoppades. Men nej...tvärdött, inte ens ett klick som förut. Ingenting. Jag har vridit lite på "klämmorna" och bankat lite försiktigt, men inget funkar. Det är tyst och dött! Vad kan va fel. Har fått många bud, startmotorn är utbränd, elfel någon annanstans i bilen, generatorn.....Vore så glad för svar, är helt låst utan min skrott.

neutral
Senast redigerat av Mian (12 januari 2012)

27 Inlägg
13 januari 2012
Ta starthjälp från någon och koppla kablarna direkt på startmotorn, startar den ändå inte = trasig startmotor (Solenoiden, slut kol troligast). Startar den så är det troligast generatorn eller batteriet, ta reda på genom att mäta spänningen över batteriet när bilen är igång, 13-15v = okej, under 12v = byt generator . Ett annat tips är att aldrig köpa batterier eller däck från skroten. GL.

8 885 Inlägg
14 januari 2012
Låser och ber dig återkomma med en informativt och beskrivande rubrik.
3§ Rubriksanvisningar och 12§
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök