3501
Sök

AFR värden under motorvägs körning. KLIPP

731 Inlägg
13 januari 2012
Trådstartare
#1
Hej, misstänkt att evon gått snålt då stiften var vita. Införskaffade mig en BBL så jag kan hålla koll på värden.

Vad tycker ni om dessa:



866 Inlägg
13 januari 2012
#2
Vad jag förstår så ligger du och letar med gasen på ett så lågt AFR värde som möjligt. Då ligger det som det ska.
opan loop ska det ligga på C,a 16,1 . Då går  det snålt;-) Men inte för snålt. Så fort du du ökar spjäll vinkelen så ska du hälst ligga på 14,0 eller lägre.

731 Inlägg
13 januari 2012
Trådstartare
#3
Det jag gör är första gasar upp i början och sen släpper gasen för att lägga mig på 100kmh med så lite gas som möjligt för att hålla den hastigheten.
Sen är det fullgas på 5an.
Vet inte vad man ska leta efter direkt.


One Man Clan
4 287 Inlägg
13 januari 2012
#4
vad brukar du för bränsle?


6 Inlägg
13 januari 2012
#5
vild full gas typ 12.1 till 13.1, tomgång 14.7 helst o vid landsväg 15.1 till 16.1 går den som snålast smile

731 Inlägg
13 januari 2012
Trådstartare
#6
Xuri skrev:
vad brukar du för bränsle?

Kör 98 statoil.

Mvh


Pedal To The Metal
750 Inlägg
14 januari 2012
#7
Det är ju inte några extrema värden åt något håll..

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

695 Inlägg
14 januari 2012
#8
Jag tycker de ser "allround" ut, inga större konstigheter alls... Kör du ofta långa sträckor i jämn hastighet?..

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance

731 Inlägg
14 januari 2012
Trådstartare
#9
nesum skrev:
Jag tycker de ser "allround" ut, inga större konstigheter alls... Kör du ofta långa sträckor i jämn hastighet?..

Det blir väl en del, men ändå mycket "stads" körning.

Funderar på sprut och mappning hos pbz ändå. Sen får man köra sålänge maskin håller och sen kasta in smidda prylar.

Det kostar, men bättre går det väl inte att få ?

Mvh Hardrox


Här är ett klipp på 3an och 4an som båda körs från 2000-7000 rpm.



248 Inlägg
14 januari 2012
#10
nere på afr 10 är sjukt fett, mappa om är det ända rätta

polering 0706-903247

695 Inlägg
14 januari 2012
#11
Ja magert går den juh inte,  nere på låga 10or på full last är väl inte direkt optimalt, men hellre de än att den skulle gå magert. Jag hade gjort som du själv skrev, mappa om...

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance

731 Inlägg
14 januari 2012
Trådstartare
#12
Blir ett Haltech 500 sprut och en mappning hos pbz, kan tyckas ovärt på en orörd botten. Men den dagen motorn är slut blir det smidda prylar och en ny mapp, då har man sprutet i alla fall smile



Sök