2606
Sök

Sandblästring i Örebro? Blästra hel kaross.

235 Inlägg
14 januari 2012
Trådstartare
Hej!

Har googlat lite efter sandblästring här i Örebro trakten och tagit kontakt med Sandblästring i Marieberg och dom tar inte in hel kaross.

Nån av er kanske vet nåt bra ställe dom kan blästra en hel kaross? Finns det nåt utanför Örebro som gör det?

Mvh Fleur

Bmw, när du älskar att köra!

Fri fart för ett fritt folk!
14 193 Inlägg
14 januari 2012
va..tar dom inte en hel kaross? dom blästar jhu ofta stora saker trodde dom klarade sånt

fast dom orkar väll inte smile
gäller att ha koll på vad dom blästrar med för något annars har du ingen plåt kvar sen smile

Kör fort så hinner inget hända...

1 067 Inlägg
14 januari 2012
De yttre delarna av karossen kan slå sig av blästringen. Sedan så ska de ha ett bläster utrymme som de får in karossen i med..

Ring runt till dem som håller på med lastbilar.   De borde nog ha koll..  Speciellt om de riktar ramar..

235 Inlägg
14 januari 2012
Trådstartare
Growe skrev:
va..tar dom inte en hel kaross? dom blästar jhu ofta stora saker trodde dom klarade sånt

fast dom orkar väll inte smile
gäller att ha koll på vad dom blästrar med för något annars har du ingen plåt kvar sen smile

Ja dom blästrar stora grej men inte kaross. Det är surt när jag vill göra den snarst.. Det är klart att de inte ska blästra bort karossen big_smile

Inte annat som vet??
Senast redigerat av Mrfleur (14 januari 2012)

235 Inlägg
14 januari 2012
Trådstartare
Hool skrev:
De yttre delarna av karossen kan slå sig av blästringen. Sedan så ska de ha ett bläster utrymme som de får in karossen i med..

Ring runt till dem som håller på med lastbilar.   De borde nog ha koll..  Speciellt om de riktar ramar..

Ja hoppas gula sidorna hjälper!

47 Inlägg
15 januari 2012
ska du blästra din bmw e30 karross? du har ju spacklat nyligen?
blästeringen gör så att spackel försvinner, och det är stor risk att plåt får sig nya bucklor av blästering..

3 259 Inlägg
15 januari 2012
http://www.tbm-vasteras.com/ hjälpte mig med min Fiat! Blev skitbra och dom är trevliga att ha att göra med! Dock en bit bort men jag tyckte helt klart att det var värt att åka dit!

Problemet är ju stora plåtytor, tex mitt på en dörr, ett tak eller en huv. Det tar TID att blästra om man inte vill att det ska slå sig och då kostar det slantar!! Mitt tips är att slipa ner det själv om det nu tvungen måste vara plåtrent. Nederkant av dörrar, i dörrgångar, sparklådor, takstolpar, rutramar etc är ju inga problem att blästra. Titta lite i min projekttråd så hittar du bilder på hur min såg ut efter blästringen och vart dom hade blästrat utan att nåt hade slagit sig.

Mvh/Jon
Senast redigerat av JonR (15 januari 2012)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

Sök