3527
Sök

IPhone adapter/USB till Mercedes stereo ?

2 Inlägg
16 januari 2012
Trådstartare
Hej Garaget, har ett litet "problem" eller något som skulle göra mig glad ifall det finns en lösning.

Jag har en Mercedes E-Klass från 2004, är mycket nöjd med bilen etc. Det enda jag skulle vilja göra är att få tag i något som gör att jag kan ansluta min iPhone till stereon, antingen med en USB kontakt eller med en iPhone docka. Ifall det spelar någon roll så skulle jag vilja spela musik från Spotify in i bilen.

Detta är mitt lilla problem kort och gott, hoppas att det finns någon som sitter inne på en lösning! big_smile

MVH

48 Inlägg
16 januari 2012
Har du telefon orginal? Isf kan du byta ut den mot en BLUETOOTH transponder och koppla in luren via den smile

48 Inlägg
16 januari 2012
För att spela spotify måste du ansluta iphonen via AUX ingång ,  funkar ej annars

2 Inlägg
16 januari 2012
Trådstartare
Om du menar telefonen som ser ut som om den vore från stenåldern, ja den sitter kvar hihi. Är det mega krångligt att fixa så man kan ansluta telefonen via AUX? (Är rätt dålig på sånt här, därför jag är här)

124 Inlägg
1 februari 2012
Är det en inbyggd stereo?
Om inte köp en annan bättre stereo

Är det en inbyggd stereo så kolla i din handbok om du har en AUX kontakt.
Om inte så får du koppla in ett slutsteg.
Men dock finns det sådana här dosor som man kan koppla in bakom på det inbyggda stereon, inte så svårt men krångligt dock !!

Eller en FM sändare.

Sök