2306
Sök

Volvo 945 centralåsmotor..

331 Inlägg
16 januari 2012
Trådstartare
Tjena!

Min centrallåsmotor ahr lagt av på förarsidan hmm Dock verkar de inte finnas några sånna motorer att köpa ( kollar bildelsbasen och laga.se)

Kan man ta en motor från bakdörrarna och köra med?

Bilen är en 97 och har fjärrlås..

/David
Senast redigerat av david850 (16 januari 2012)

Jänke och volvo fantast
176 Inlägg
Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
16 januari 2012
Själv sökte jag på centrallåsmotor till Volvo 940 på bildelsbasen, och det fanns massor vänster fram...? smile

Åk till skroten och be den kolla i databasen, så skickar de efter motorn från närmaste demonterare, så köper du den över disk när den kommit, plus frakten bara smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

331 Inlägg
16 januari 2012
Trådstartare
Den bak har bara 2 kablar ut medans den vi förardörren har 5... går ut i 2st kontakter... de 2 är samma på de båda ( blå och vitröd) Fast den bak saknar de 3 andra...

Jänke och volvo fantast
176 Inlägg
16 januari 2012
david850 skrev:
Den bak har bara 2 kablar ut medans den vi förardörren har 5... går ut i 2st kontakter... de 2 är samma på de båda ( blå och vitröd) Fast den bak saknar de 3 andra...

de e ju fan självklart dom har lås kistor på skroten bara söka måste finnas plenty

331 Inlägg
16 januari 2012
Trådstartare
De jag har hittat verkar inte vara för fjärrlås... får la ta mig in till mölndal o kolla om de kan fixa hem en wink

331 Inlägg
16 januari 2012
Trådstartare
De efter 96 har andra motorer också så wink

165 Inlägg
16 januari 2012
Kolla bara så ingen säkring gått eller liknande wink vet att 850 har säkringar till C-låset. Tipset är skroten om du ska hitta en sån motor.

Sök