3593
Sök

Darrande koppling saab 900

11 Inlägg
17 januari 2012
Trådstartare
Hej!

Som rubriken lyder så började min koppling att darra för några månader sen, körde med den men sen har jag inte vågat röra den. Vad kan vara felet. Är det dyrt att fixa det.

Tack

309 Inlägg
17 januari 2012
vilken årsmodell av 900 är det? vissa hade vajer och andra har hydraulik

Läser och släcker felkoder. pm för info

Hjultomte
1 500 Inlägg
17 januari 2012
För mycket effekt så den darrar av skräck? smile

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

11 Inlägg
17 januari 2012
Trådstartare
Hej, det är en 94, har vajer på den då den redan lossnat en gång och den är bytt, Hahaha nja tror inte den skakar av skräck, har stora fötter måste vara de som är tunga hahaha

11 Inlägg
26 januari 2012
Trådstartare
Är det ingen som kan hjälpa mig sad

309 Inlägg
26 januari 2012
kan du beskriva mer hur och när den den darrar? om den gör det hela tiden eller bara vid frikoppling osv. låter det någonting?

11 Inlägg
26 januari 2012
Trådstartare
Hej!
den låter högt typ dkdkdkdkdkdk sedan så vibrerar den en hel del oavsett vilken växel eller även när friläget är isatt

11 Inlägg
27 januari 2012
Trådstartare
Har nyss varit ute och kollat, kan ej koppla, kopplingen är mjuk och växellådan rör sig inte. har lyckats lägga den i friläge men kan ej koppla upp till någon växel.

309 Inlägg
27 januari 2012
men om du med motorn avstängd lägger i en växel så går det bra? isåfall så kan det inte vara mycket annat än kopplingsbyte som gäller. även om det skulle vara bara urtrampningslagret så är det så mycke jobb att få ur det så normalt så bytes lamellen med. själva delarna har ja för mig ligger på ca 3-4000kr, och jobbet tar ca 9 timmar för en verkstad. så beroende på om du skruvar själv eller lämnar bort det så kan det bli en del pengar

Sök