Hejsan! jag har ett problem. Köpte en golf för 1mån sedan som jag försökt att få igång nu den senaste tiden..
fel 1* Felet är att pumpen går inte men när jag sätter + & - på pumpen så funkar den. Har bytt reläet men funkar inte ändå.
fel 2* Jag har satt på + & - på pumpen för att se om bilen startar men det gör den inte ändå. bensinen kommer fram men händer inget alls. startar till i 2sek med startgas eller om du häller i lite bensin i insuget.
Blir ett jätte tryck i bränslefördelaren ut till spridarna precis som att spridarna inte vill öppna..
fel 3* är det någon som vet vad detta är för relä som saknas
OBS! Ska kanske tillägga att har plockat fronten på bilen så sitter inga lysen kylare eller spoiler på den
Ser ut på en del av kabelfärgerna som att det är monterat ett Cargardlarm. Om det är ett larm med startspärr så kan det vara möjligt att den är inkopplad på motorstyrningen istället för startmotorn.
vad vi har kollat är det inte kopplat mer än till blinkers och till centrallåset till bilen
mest troligen är det immobelizern som är aktivt. och den blockar då allt.. brukar synas en nyckel i kombit om detta är fallet och om nycklarna inte är kodade... samt har du bytat motor styrning så kan det oxå vara fallet.. i flesta fall går det ej att byta ett styrdon till ett annat ( org delar) utan att koda det till resten av bilen.
det kan snabbt bli av läst på en v.a.g verkstad för en liten peng. finns även eftermarknads program att köpa/ladda ner och verktyg att köpa för att läsa koderna.