Jag och en kompis påbörjar vårat projekt snart. Nämligen att göra en fulländad rusvagn som världen aldrig skådat tidigare. Den ska va kakel på badrum, kakel i kök och klinkers i hall, klickgolv kommer att ersätta nuvarande bruna matta. Neon kommer att monteras lite varstans,spottar i tak, fina färger på väggarna. Självklart så blir det tonade rutor och även ett barskåp..
jo vi ahr också tänkt på detta men jag tror nog att det kan gå med ett fix som heter flexfix.. tål lite mera rörelse.. jag e nämligen plattsättare så.. annars får vi väl köra jävligt lugnt:)
jo vi ahr också tänkt på detta men jag tror nog att det kan gå med ett fix som heter flexfix.. tål lite mera rörelse.. jag e nämligen plattsättare så.. annars får vi väl köra jävligt lugnt:)
fan va kul tängte göra nått liknande me min men de va för mycke mögel i den
kommer hålla denna tråden levande med uppdatreande bilder på byggets framfart.. första spadtaget sätts ner i helgen.. då börjas det att spackla och måla.. bilder kommer
när jag skrev detta så mena jag ju lite ironi med det hela.. men visst har du rätt.. några xtrakilon blir det allt.. men det e ju ändå inga mängder med kakel vi pratar om. sen har vi väl inte riktigt bestämt oss om man kanske slänger bort nått skåp eller så.. men tack för åsikten..
Det billiga kaklet som kommer att pryda hallen är utav dyrare sort som ligger väl på en 1000 kr per kvadratmeter..
Utsidan kommer att att göras i ordning men har ej bestämt hur än.. Det får för min del se lite roligt ut men samtidigt professionellt ut då vi är trots allt kunnigt yrkesfolk som arbetar med projektet. Detta, till trots, är ju ändå rätt och slät en rusvagn där det kommer att förbrukas väldiga mängder med Absinth och liknade drycker. Tror ej att det finns nått liknade försök till en seriös rusvagn (ej med kakel iallafall).
Detta var väl allt för denna gång men mer bilder lär dyka upp under veckans gång.
hehe detta får mig att tänka på när jaremy bygger om en s600 eller va det är i topgear med vedspis å kakelplattor samt trägolv och en trästol hoppas det går bättre för er än va det gick för han. om ni inte har sett de avsnittet så rekomenderas de att titta på väldigt roligt.
hehe detta får mig att tänka på när jaremy bygger om en s600 eller va det är i topgear med vedspis å kakelplattor samt trägolv och en trästol hoppas det går bättre för er än va det gick för han. om ni inte har sett de avsnittet så rekomenderas de att titta på väldigt roligt.
kommer bilder ikväll på alla framsteg som gjorts under helgen.. börjar att känna av tidspressen nu då tanken e att vi ska inviga denna rusvagn näasta lördag då kompisen kommer hen i fr¨ån lumpen..
Japp nu har det ju hänt lite till.. efter en hel del jobb både lördag och söndag så har bi börjat se ett slut på den invändiga renoveringen, men det kommer säkerligen nya ideer som måste genomföras på ett lr annat vis..
Lite bilder på hur det blev med kaklet.
spottar och högtalare är monterade under skåpen.
Ett gammelt led undercarkit låg och skräpade som vi börjat kopplat in.