2632
Sök

Problem att få 3" avgassystem att passa på 200sx s13

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
23 januari 2012
#21
billigaste alternativet:
fram med gassvetsen, värm röret och böj det smile


7 120 Inlägg
23 januari 2012
#22
Glesmark skrev:
Aerodynamik skrev:
Nej, alla dessa blanka 3" avgassystem från Kina är likadana. Du måste köpa deras grenrör också annars kommer det sitta snett som i det här fallet. Har aldrig sett något som passar med originalgrenrör.

Alltså, svetsa eller köp deras grenrör.

Jodå, eftersom det är tänkt till en bil som för övrigt är original så är det fel på avgassystemet, eftersom det inte står att man måste ha deras grenrör.

Ok, lycka till att hitta ett som passar då. http://th295.photobucket.com/albums/mm142/Rikuo86/Meme/th_spray_trollface_copy.png

1 Inlägg
23 januari 2012
#23
Skicka tillbaka downpipen, köp lösa flänsar och rör på KL-racing och gör en egen?


Överladdad!
530 Inlägg
23 januari 2012
#24
Grattis!

Du har fått en Downpipe till en S14..

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)

1 163 Inlägg
23 januari 2012
Trådstartare
#25
Burnout89 skrev:
Grattis!

Du har fått en Downpipe till en S14..

känns faktiskt som det .. och det roliga är att det känns som om han har skickat tillbax exakt samma downpipe som jag skickade till honom tongue

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

1 163 Inlägg
23 januari 2012
Trådstartare
#26
Glesmark skrev:
Aerodynamik skrev:
Nej, alla dessa blanka 3" avgassystem från Kina är likadana. Du måste köpa deras grenrör också annars kommer det sitta snett som i det här fallet. Har aldrig sett något som passar med originalgrenrör.

Alltså, svetsa eller köp deras grenrör.

Jodå, eftersom det är tänkt till en bil som för övrigt är original så är det fel på avgassystemet, eftersom det inte står att man måste ha deras grenrör.

PRECIS! Håller med ... då skulle han sagt OBS! det kommer inte passa på orginal grenrör eller skrivit ut det ... Så jag som arbetslös som redan lagt så mycket på avgassystemet ska ju ej då BEHÖVA tvingas på ett nytt grenrör också!

Stämmer det att man måste ha grenröret kan vi lägga upp en tråd om det och varna alla.. tror inte många vet om detta och jag tycker det är rent FÖRJÄVLIGT asså..

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

1 938 Inlägg
23 januari 2012
#27
Bläddrade runt lite bland bilderna du lagt upp på avgasröret.
Hittade denna, är det s13 till höger eller till vänster?
Ifall det är till vänster, så kan du säkerligen ha råkat få den till s14, den ser kortare ut, alltså hamnar avgassystemet för långt upp och tar därför i golvet.

Länk:
http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1513420

Överladdad!
530 Inlägg
23 januari 2012
#28
https://www1.garaget.org/gallery/images/43/42918/42918-5cdf0bd88b37a74b5bcac97d42bcaee8.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/43/42918/42918-c1fb13a6281b4d219698ca778a2345c5.jpg

Så här ser min dp ut iaf..

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)

1 163 Inlägg
24 januari 2012
Trådstartare
#29
Glesmark skrev:
Bläddrade runt lite bland bilderna du lagt upp på avgasröret.
Hittade denna, är det s13 till höger eller till vänster?
Ifall det är till vänster, så kan du säkerligen ha råkat få den till s14, den ser kortare ut, alltså hamnar avgassystemet för långt upp och tar därför i golvet.

Länk:
http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1513420

jaa de e min bild smile dock e den rätt dålig ... men hittade lite intressanta grejjer på j-spec.se ...

http://shop.j-spec.se/sv/artiklar/nissa … turbo.html
(till orginal och man ser den e ganska lång å rak!)


http://shop.j-spec.se/sv/artiklar/nissa … 20det.html
(Till s14 , 15 eller s13 med sr20det motor..)

På mr.tuning har dom samma upplägg men sämre bilder... ja tror ja fått den sista downpipen .. när ja ska ha den förste som e speccad för orignal liksom å inget annat ?

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

1 163 Inlägg
24 januari 2012
Trådstartare
#30

ahh så ska de ju se ut! rakt å fint , å långt ner helt korrekt! ... hur fick du tag i den eller byggt själv?

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

1 163 Inlägg
24 januari 2012
Trådstartare
#31
Hittade lite mer info ang. grenrör som skriver så här på MR.TUNING.SE , Rostfritt grenrör för neråt monterade turbo aggregat (original position) fast med betydligt bättre flöde än original gjutjärn grenrör som även ofta spricker.

alltså hamnar ju turbon på exakt samma position som på orginal grenrör innebär exakt samma problem å drar sig till slutsatsen att downpipen måste vara fel? har jag rätt eller fel ?

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

1 938 Inlägg
24 januari 2012
#32
Hoaken skrev:
Hittade lite mer info ang. grenrör som skriver så här på MR.TUNING.SE , Rostfritt grenrör för neråt monterade turbo aggregat (original position) fast med betydligt bättre flöde än original gjutjärn grenrör som även ofta spricker.

alltså hamnar ju turbon på exakt samma position som på orginal grenrör innebär exakt samma problem å drar sig till slutsatsen att downpipen måste vara fel? har jag rätt eller fel ?

Säg åt han att kolla på downpipen innan han skickar den så du slipper bli stillastående med bilen ytterligare en period liksom, om han tycker du e jobbig, fråga då vad han tror att du tycker om honom.

1 163 Inlägg
24 januari 2012
Trådstartare
#33
Glesmark skrev:
Hoaken skrev:
Hittade lite mer info ang. grenrör som skriver så här på MR.TUNING.SE , Rostfritt grenrör för neråt monterade turbo aggregat (original position) fast med betydligt bättre flöde än original gjutjärn grenrör som även ofta spricker.

alltså hamnar ju turbon på exakt samma position som på orginal grenrör innebär exakt samma problem å drar sig till slutsatsen att downpipen måste vara fel? har jag rätt eller fel ?

Säg åt han att kolla på downpipen innan han skickar den så du slipper bli stillastående med bilen ytterligare en period liksom, om han tycker du e jobbig, fråga då vad han tror att du tycker om honom.

var hos honom idag, och vi kollade igenom .. alla s13 downpipes e vinklade så åt fel håll .. å vet ej om de bara är min bil men skulle ju inte tro det ... så fick iallafall med mej en s14 downpipe som såg mycket mer rätt ut.. och den passar bättre dock flänsen mellan främre avgas och downpipe stämmer ej (iomed det är från s14) så får bli att försöka rätta till detta? sen ska det väll passa.............

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

Överladdad!
530 Inlägg
24 januari 2012
#34
Hoaken skrev:
Glesmark skrev:
Hoaken skrev:
Hittade lite mer info ang. grenrör som skriver så här på MR.TUNING.SE , Rostfritt grenrör för neråt monterade turbo aggregat (original position) fast med betydligt bättre flöde än original gjutjärn grenrör som även ofta spricker.

alltså hamnar ju turbon på exakt samma position som på orginal grenrör innebär exakt samma problem å drar sig till slutsatsen att downpipen måste vara fel? har jag rätt eller fel ?

Säg åt han att kolla på downpipen innan han skickar den så du slipper bli stillastående med bilen ytterligare en period liksom, om han tycker du e jobbig, fråga då vad han tror att du tycker om honom.

var hos honom idag, och vi kollade igenom .. alla s13 downpipes e vinklade så åt fel håll .. å vet ej om de bara är min bil men skulle ju inte tro det ... så fick iallafall med mej en s14 downpipe som såg mycket mer rätt ut.. och den passar bättre dock flänsen mellan främre avgas och downpipe stämmer ej (iomed det är från s14) så får bli att försöka rätta till detta? sen ska det väll passa.............

Kanske ska testa en frontpipe "främre avgasrör" till s14 eftersom du säger att s14 downpipe stämde bättre..

https://www1.garaget.org/gallery/images/43/42918/42918-71045c659a458b4ab1082ce58f8d7789.jpg

Så här ser min down/front pipe ut.

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)

7 120 Inlägg
24 januari 2012
#35
Vad var det jag sa..

1 163 Inlägg
24 januari 2012
Trådstartare
#36
Burnout89 skrev:
Hoaken skrev:
Glesmark skrev:

Säg åt han att kolla på downpipen innan han skickar den så du slipper bli stillastående med bilen ytterligare en period liksom, om han tycker du e jobbig, fråga då vad han tror att du tycker om honom.

var hos honom idag, och vi kollade igenom .. alla s13 downpipes e vinklade så åt fel håll .. å vet ej om de bara är min bil men skulle ju inte tro det ... så fick iallafall med mej en s14 downpipe som såg mycket mer rätt ut.. och den passar bättre dock flänsen mellan främre avgas och downpipe stämmer ej (iomed det är från s14) så får bli att försöka rätta till detta? sen ska det väll passa.............

Kanske ska testa en frontpipe "främre avgasrör" till s14 eftersom du säger att s14 downpipe stämde bättre..

http://www1.garaget.org/gallery/images/43/42918/42918-71045c659a458b4ab1082ce58f8d7789.jpg

Så här ser min down/front pipe ut.

jaa joo fast egentligen så vad ska den hjälpa ? humm .. känns som alternativen just nu är å svetsa om flänsen på färmre å få den å passa ihop , eller köra med en muff över ... eller lämna tillbax downpipen å köpa en annan downpipe från nån annan som passar ...

var hos mr tuning idag å pratade å vi båda kom fram till att nytt grenrör spelar ingen roll turbon kommer på samma plats så glöm det , de har inte med det att göra alls.

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!


Sök