Arash skrev:
BränslesystemNer med en pump som flödar tillräckligt mycket i tanken, alt. ha den slangmonterad under tanken
Kör en tillräckligt grov slang från pumpen till motorn, med ett bränslefilter som flödar tillräckligt mycket nära motorn.
Efter bränslefiltret behöver du ha en spridarbrygga som spridarna sitter i i ovankant. Spridarnas underkant ska du försöka få till så att de sprutar så nära insuget i toppen som möjligt. Se till att spridarna flödar tillräckligt.
I andra änden av railen får du dra en slang till en bränsletrycksregulator. Se till att det är en modell som tar referenstryck från en vakuumslang som du sätter på insuget, mellan gasspjället och toppen.
Från bränsletrycksregulatorn drar du en bränsleledning hela vägen bak till tanken. Viktigt att den går tillbaka i ovankant på tanken och gärna fyller rätt nära där pumpen suger, ifall det är en dränkpump som du monterar i tanken.
Bränsletanken behöver också ha en avluftning för att kunna "andas", men det har du säkert redan. Leta rätt på den och kolla så att det inte är en massa smuts och skit där. Blås rent isf.
ElsystemSe till att skaffa ett bra styrsystem. Min rekommendation är ett Haltech PS500 ->
http://www.haltech.com/index.php/produc … sprint-500Ta lite konsultation av din Haltech-ÅF så får du med allt du behöver samtidigt. Då medföljer kopplingsschema osv. Däremot ifall man är oerfaren i området kan man stöta på en del tankeövningar. Hör av dig isf. så kan jag försöka hjälpa till.
Det kommer att bli en ljuvlig bil när den fått ett elektroniskt styrsystem och har blivit mappad ordentligt.
Lycka till!
Tack så enormt mycket för en jätte bra beskrivning Arash, uppskattas verkligen!
Bilden om hur jag ska göra klarnade till väldig mycket, men har dock ett par frågor kvar som jag undrar över..
Hur ska man göra med bränslefördelaren och luftmängdmätaren? Ska man bara ta bort dem helt?
På motorn är det direktinsprutning in i cylindrarna, måste dessa pluggas igen för att sedan montera spridarna i insuget? Vad gör det för skillnad vart de är plaserade?
En fråga till som jag undrar över; vid val av spridare, ca. hur stora ska de vara, spelar det någon roll om de skulle vara gjorda för att leverera mer häst än vad jag är ute efter eller har de me storleken på varje cylle att göra? Det är en 2,1 liters 5:a som sitter i.
Tack för din rekomendation av styrsystem, tror nästan att det blir en Halteck PS500 jag inskaffar sen.
Läste om den och tyckte att det lät lovande. En sak jag blev lite fundersam över dock; det stod att den ska passa på 1-8 cylindriga motorer, men det stod att det gick ut 4st kablar tsom skulle gå till spridara, hur skulle jag koppla in den 5:te spridarn?
Ja, det hoppas jag verkligen att den blir!
Känns mycket bättre nu när man vet man kan vända sig till någon om råd, åter igen, uppskattas mycket!
Tack!