3169
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
Thedriftking
24 januari 2012
Trådstartare
Nu är det dags för att skaffa en projekttråd om mitt lilla bygge som jag håller på med

Bilen är då en Volvo 740 GLE -90 som motorn är bytt till en b230et.
Utrustad med ABS, Servostyrning, elhissar, c-lås.
Bilen är helt rostfri! Och svart från fabrik.
Ny motor hämtas på fredag!

Det som kommer ske/har hänt är detta:
[x] - gjort
[/] - har/beställt
[] - inte gjort/beställt

Motor:
Info kommer

Chassi:
kapade std fjädrar fram [x]
sänkfjädrar bak [x]
dubbla krängningshammare []
svetsdiff []

Inredning:
rally stolar [x]
nismo ratt [x]
laddmätare[x]
oljetrycksmätare [x]
rensad [x]
bur []

Utsida:
760 långa baklysen [x]
usa blinkers [x]
gul tonade lysen fram []

Bilen kommer byggas för att bara gå på bana/drifting
Bilder och mera text kommer med tiden.

https://www1.garaget.org/gallery/images/81/80186/80186-c1c949e6f3c50c6cb9b6651fb30b837c.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/81/80186/80186-ec4d981ee9ac28c168bb529650b02cdf.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/81/80186/80186-b3261ec4f14d96d989c4109f4267b09a.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/81/80186/80186-73ae2e9d53c00753ebfdb27c08f10b08.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/81/80186/80186-8cfc4427220f354fb1cf67379f8926af.jpg
Senast redigerat av Thedriftking (26 april 2012)

Thedriftking
30 januari 2012
Trådstartare
Inte hänt så mycket än med han.
Men har iaf börjat förbereda för att lyfta ur motorn,
Efter det så kommer det bli lite renovering i motorutrymmet när det ändå är tomt.. lacka om lite, tvätta av, dra kablar snyggare.
Även hårdare motorkuddar kommer monteras.

Har ett par grova FT stakar på G med, som kommer i motorn under renoveringen. Så det är lite bättre än std iaf, för kommer under vintern 2012-2013 bygga ny motor med smidda saker så allt för mycket pengar kommer inte läggas ner på den här.

Har planer på att inhandla ett MS, större spridare, bredbandslambda och lite sånt.
Så man slipper allt krångel som är nu

Så ifall ni vet nån som säljer;
- MS
- spridare (400cc+)
- bredbandslambda
- 16-19" Alu (till 740)
- 14-16" plåt (till 740)
Så äre bara att skriva till mig smile

2 419 Inlägg
30 januari 2012
åhå detta har jag missat!! big_smile gör inte samma misstag som mig bara bygg i omgångar så du kan köra imellanåt  roll

Tänker du köra typ modified eller blir det gata?

Thedriftking
30 januari 2012
Trådstartare
strandberg31 skrev:
åhå detta har jag missat!! big_smile gör inte samma misstag som mig bara bygg i omgångar så du kan köra imellanåt  roll

Jag kommer nu försöka få han att gå med denna motorn så att han kan rulla lite lätt i sommar (då alltså nya spridare, nytt sprut och renovera motorn)

Tänken är att sikta in mig på PRO-int, men nu första sommaren kommer han bara gå som modified.
Sommaren 2013 är ju planen att han ska vara helt klar iaf, nya motorn, bur osv!

Så högst upp på listan står ju iaf nytt sprut och spridare så han iaf kan starta och gå vettigt! (letar vettigt sprut för fulla muggar) wink

2 419 Inlägg
30 januari 2012
Thedriftking skrev:
strandberg31 skrev:

Jag kommer nu försöka få han att gå med denna motorn så att han kan rulla lite lätt i sommar (då alltså nya spridare, nytt sprut och renovera motorn)

Tänken är att sikta in mig på PRO-int, men nu första sommaren kommer han bara gå som modified.
Sommaren 2013 är ju planen att han ska vara helt klar iaf, nya motorn, bur osv!

Så högst upp på listan står ju iaf nytt sprut och spridare så han iaf kan starta och gå vettigt! (letar vettigt sprut för fulla muggar) wink

låter smart de!! då kanske vi ses på banorna 2013 då!! big_smile

Sugen på nira själv jag, kostar ju dock!

Thedriftking
30 januari 2012
Trådstartare
ja vi lär nog ses wink
bara att hålla utkik efter en svart 740 med gula lyktor fram, långa 760 ljus bak och vit "MVT racing" på huven wink

Jag får se va det blir för sprut, lutar åt vems eller nira, eller om jag är snål och kör ms sålänge smile

83 Inlägg
30 januari 2012
följes smile tycker du ska köra på hockeypuckar som motorkuddar smile blir lite styvare då wink

Mitt lilla Amazon-turbo Projekt! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=231970
Dr.Daniel!

Thedriftking
30 januari 2012
Trådstartare
Lucifers_pet skrev:
följes smile tycker du ska köra på hockeypuckar som motorkuddar smile blir lite styvare då wink

tackar, ja vi får se wink lutar åt nått sånt !
Nu vibrerar iaf motor och bilen MASSA, värre än en jordbävning, men den lilla biten jag kört bilen har han gått OK och varit rapp, men nu är det problem igen (startar inte osv) så är trött på skit sprutet som en klåpare har kopplat in och missat massa -.-

hittade massa lösa kablar till tändningen, öppet insug (ingen tomgångsmotor så helt öppet där) osv.

83 Inlägg
30 januari 2012
Ahh, jävla trist när klåpare har varit och rotat, blir nog bättre om du kör annat sprut då smile

Mitt lilla Amazon-turbo Projekt! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=231970
Dr.Daniel!

71 Inlägg
30 januari 2012
Det här ska följas smile har ett Ms om du är intresserad?

Thedriftking
1 februari 2012
Trådstartare
_ninen skrev:
Det här ska följas smile har ett Ms om du är intresserad?

Fint, ja det är intressant smile
Berätta lite om det smile (alltså vilken trigger osv) så jag vet om den passar min.

Thedriftking
2 februari 2012
Trådstartare
Beställt lite dekaler till han nu smile

Sitter och funderar på hur jag ska lösa allt nu också, sjukt svårt att veta va man ska spendera pengarna på och när man ska göra det.

Har två val typ:
1. Köpa sprut, spridare m.m. Får motorn att gå så man kan köra denna sommar men med en klen motor.(std botten) = kommer inte bli allt för rolig maskin

2. Vänta med motor, jobba ihop mera pengar, och bygga värre motor och ta allt på en gång under vintern (motor, låda, sprut osv) men då inte få nån kör tid i sommar, men bättre bygge.

på 2an så fixar jag små saker nu, typ utseende, bur m.m som inte är allt för dyrt, så det "bara" är att köpa/bygga ny motor, nytt sprut m.m

Thedriftking
15 februari 2012
Trådstartare
Nu har lite saker hamnat i garaget wink

-fuelcell + catchtank
-smidd b230
-grill
m.m

Mer info om motor och så kommer imorgon eller fredag wink Den hamnar i bilen nästa vecka då det är sportlov, massa bilder kommer då smile (kameran är inte hemma just nu)

glad
493 Inlägg
15 februari 2012
blir nog bra detta smile

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla

Thedriftking
16 februari 2012
Trådstartare
Ekan_1 skrev:
blir nog bra detta smile

ja det hoppas jag smile

Kommer beställa lite skit så jag kan få ihop nya motorn och få i den,
renoveringskitt till turbo, packning till topp och tråg och lite sånt

sen kommer jag även dra om vevstakar, vev och kam, så allt sitter med rätt moment m.m kommer även kolla ventilspel, lagerspel och hur kammen står, sen ska han i bilen smile

Beroende på hur pass dålig lamellen är, så kanske jag sätter i en 4 puckad sinter när jag ändå har den nere smile

Thedriftking
17 februari 2012
Trådstartare
Nu sitter nya motorn i motorstativ och påbörjat att ta ut gamla sprutet/motorn, så på söndag sitter han nog i om allt går som det ska smile

Ska bara leta fram elschema, nån som vet vart man kan hitta olika, till std sprut. Ett motronic

Thedriftking
20 februari 2012
Trådstartare
Gamla motorn är ur.
Gamla härvan är ur.

Nya härvan är påbörjad och nya motorn är snart klar att hinkas i, ska bara fixa lite nya slangar till oljeretur m.m

Thedriftking
22 februari 2012
Trådstartare
Ny lamell hemma nu, blev en 4 puckad sinter!
Ska monteras idag, så förhoppningsvis kommer motor i tills ikv big_smile

Men iaf, nya motorns setup är följande;
b230 block:

- H profil
- Smidda kolvar
- 531 topp
- K kam
- 465cc (R) spridare
- Grp.A grenrör
- T3/T4 [Med mottryck som laddstyrning]
- Alu IC
- 2,5" Alu tryckrör
- 3" helsystem med en dämpare
- Std sprut med chip o.s.v

Släpper hela 3an, med endast gas rakt fram, så lär räcka ett tag smile

4 149 Inlägg
22 februari 2012
Tänk efter när du köper grejerna bara så kan du säkert flytta med ganska mkt när och om du bestämmer dig för att bygga ny motor.

Thedriftking
22 februari 2012
Trådstartare
zemet skrev:
Tänk efter när du köper grejerna bara så kan du säkert flytta med ganska mkt när och om du bestämmer dig för att bygga ny motor.

Hur menar du nu smile
om jag ska köpa nått, köp värre så jag kan ha det till senare med eller hur menar du smile

Sök