Är det någon som vet om det går att vända på ett grenrör till en b230f motor alltså 180grader så att avgaserna går uppåt? Vad behövs det för modifikationer isåfall?
Idiotförklarningar kan jag vara utan!!!
Detta skall göras på en pilsner isbil! bilder på grenröret!
det kommer ta i toppen uppe vid ventilkåpan, lägger man distanser (10mm?) så kommer det nog funka, det kommer funka med avgaskanalerna men det kommer bli sämre flöde men det är väl skit samma på en pilsner volvo
Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!
Gängstav är nått i stil med 4.6, alltså betydligt vekare än "standard" 8.8 - inte rätt ställe att sätta sämre än standard...
4.4 brukar de va till och med, eller ännu sämre utan märkning hehe, som du sa, bättre köpa riktiga bultar, bara gå in på närmaste järn affär å köpa M8 pinbullt 8st. kostar typ max 40kr
Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!
Tjena! När tråden ändå handlar om grenrör... Vet ni vilken inner resp ytterdiameter det är på ett originalgrenrör till en B230F? Simons extraktorgrenrör har ju en inner diameter på 44.5mm... Vet ni cirka vad man får med extraktor + 2.5tums sportsystem med ihålig katt?
hej! om du inte redan skruvat av och kollat passformen själv så säger jag nu att det inte passar, varför? jo du bulthålen passar så att du får på grenröret, men tittar du på där avgaserna går in i grenröret så ser du att de är lite förskjutna gentemot bulthålet, vilket i sin tur leder till, när du vänder grenröret så kommer avgashålen bli förskjutna åt ena hållet så att portarna blottläggs till viss del, alltså kommerdet inte funka
Må säga att jag jagat pinnbult hela dagen idag, fyfasiken, m8x30 mm utstick. Letat både på nätet och 3 olika järnbutiker, ena hade och där kostade dom 10 kr stycket.
Gängstång finns även det i 8.8 brukar finnas olika kvaliteter att välja på en riktig järnbutik. allt från 4.x till 12.9
Köpte för 10 kr styck hos handlarn så slapp frakt, har 20 st så de blir en del för bara några bultar, hade det varit vanliga m8 med vanlig 6kant skalle och 60mm längd hade man fått ett 100pack för fikapengar. Bara slipa av skallen så har man en "pinnbult", men tråkigt jobb att göra, ibland e man lat..