-Michael skrev:
jeppeee skrev:
Masquerade skrev:
Tråkigt? Det är ju inte direkt så att man skrattar av förtjusning när man sitter och växlar i en manuell bil.
Manuella lådor medför i min mening endast irritation, särskilt vid bilkö. Har inte saknat det en sekund sedan jag bytte upp mig.
haha kanske inte så man sitter och skrattar, men man har ju något att göra mer än att sitta där och glo^^
Du kan ju titta på brudar i bilarna bredvid utan att behöva tänka på att koppla, växla upp, koppla, växla ner
Jag var också en förespråkare till manuell tidigare men jag förstår inte varför, automat är ju det bästa som hänt sen människan hittade guldet.
När jag köpte Capricen så tänkte också jag "det kommer bli tråkigt med automat". Men när jag sen tog körkort och började köra Capricen så insåg jag att det är helt värdelöst med manuell. Så var det med mina kompisar också, dom sa "Automat suger", men när dom köpte en bil med automat så har dom också insett att det är helt värdelöst med manuell.
Som förut när dom skulle köpa ny bil och tittade runt på blocket så var det "åh automat, ta bort den". Men nu är det tvärtom, "det är en manuell byt".
Ligger man på landsväg/motorväg så är det ingen skillnad för du ligger ändå på högsta växeln hela tiden, och när man ligger i trafikstockning så kan jag tänka mig att det lär ju vara ett helvete med manuell, jag tycker att det är jobbigt att bara bromsa, tänk då att behöve koppla hela tiden.
Den enda gången jag vill ha manuell är på en busbil, då man enbart åker runt och börnar & sladdar, eller mestadels kör tunga släp och har bilen fullastad.
Senast redigerat av theBIGburner (29 januari 2012)
CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08