3448
Sök

Är det någon som pluggar till C-körkort??Eller någon som har nyligen tagit c-kort?

41 Inlägg
28 januari 2012
Trådstartare
Hejsan alla :p

Jag håller på att läsa C-körkort hemma, bara för att kunna spara pengar.

Ja , jag behöver lite hjälp "info" av alla som kan vägen till c-kort teori eller de som har redan klarat teorin..

1-Undrar jag hur man enklast/billigast/smidigast skaffar sig ett C körkort?
2-Är det svårt prov?
3-vilka del var svårast?
...

tacksam för info

2 266 Inlägg
28 januari 2012
Jag tog mitt privat på en trafikskolan betala lektion för lektion, så då klarade jag mig på 3-4000 kr för ett C-kort de var med hyra av lastbil för uppkörning teoriprov läkarintyg körkorttillstånd och två körlektioner CE betala jag nästa 11tusen men då var de dyrare hyra och uppkörning.

teori provet handlar i stort sett om samma saker som B kanske tio frågor om just lastbil

Ska du köra yrkesmässigt idag så lär du även ha yrkeskompetensbevis

Arbetsförmedlingen är väl billigast om dom betalar wink

svetsdiff !!!

41 Inlägg
28 januari 2012
Trådstartare
Tack!
Jag vill ha bara C-kort, jag har kört mycket lättlastbil och även tungt då och då.

läkarintyg körkortstillstånd är beställt och kommer på måndag, och jag har köpt körkortsböcker för c-kort...men jag är så nervös inför teorin för jag vet inte om jag klarar med de böckerna jag har hemma eller inte ?eller kanske ska jag köpa testfrågor via datan?

1 062 Inlägg
28 januari 2012
Ytterst tveksamt om du klarar teorin på egen hand, då du även skall lära dig funktionskontrollen. Redogöra varje del i bromssystemet och vad dessa detaljer gör osv...tex. Lastsäkring, vikter är också en stor del som kan vara svårt att greppa utan handledning.

Det du kan plugga själv hemma är i princip trafikreglerna, resten bör du ta hjälp av på skola, för Inspektörerna kommer fråga dig en del, det kan jag garantera.

"You Go, we go!"

Med lem
768 Inlägg
28 januari 2012
Är lite sugen på c jag med. Klarar man sig under 10K om man är normaldum? /Robin
Senast redigerat av robininfOCUS (28 januari 2012)

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!

1 062 Inlägg
28 januari 2012
robininfOCUS skrev:
Är lite sugen på c jag med. Klarar man sig under 10Ktusen om man är normaldum? /Robin

Ganska tveksamt faktiskt

"You Go, we go!"

41 Inlägg
28 januari 2012
Trådstartare
funktionskontrollen är inte så svårt tycker jag smile

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
28 januari 2012
Emma____exi skrev:

Bra, beskriv bromssystemet för mig utan att kolla i böckerna.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

* Voff voff *
10 595 Inlägg
28 januari 2012
Det dyra är ju YKB-kursen numera. sad

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

113 Inlägg
28 januari 2012
discokapten skrev:
Emma____exi skrev:

Bra, beskriv bromssystemet för mig utan att kolla i böckerna.

+1 !

Ska vi åka hem ? :)

1 808 Inlägg
28 januari 2012
Du kan ju fråga arbetsförmedlingen ( om du är arbetslös ) om du får går på utbildningen smile

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

P o r s c h e
1 700 Inlägg
28 januari 2012
robininfOCUS skrev:
Är lite sugen på c jag med. Klarar man sig under 10Ktusen om man är normaldum? /Robin

Du, för dom pengarna får du både c, ce, yrkeslicens ( eller va de heter ), flygplanslicens, helikopterlicens, och allt annat du kan tänkas behöva.

Och en ny fin 911:a wink

Haha var bara tvungen wink

8 883 Inlägg
28 januari 2012
Håll er till ämnet! onödiga kommentarer och annat trams kommer att raderas.
Att skriva +1 som enda svar har varit otillåtet LÄNGE läs reglerna!
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Har ni inga svar att ge TS så skriv då inget heller.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

1 062 Inlägg
28 januari 2012
Emma____exi skrev:

Dåså, inga problem. Då är det väl bara att läsa lite o gå och skriva.

"You Go, we go!"

2 266 Inlägg
28 januari 2012
robininfOCUS skrev:

Beror helt vart du går på för trafikskola jag gick på yrkestrafikskolan i borlänge för dom var både bättre och billigare än YA

svetsdiff !!!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
28 januari 2012
gillar detta med att folk vill komma så biligt undan som möjligt. big_smile

spelar ingen roll om man får C-kortet billigt när man behöver YKB som kostar cirka 24 tusen kr och CE ADR säkerhet på väg alla möjliga truckkort för och äns få jobba som chaffis.

när jag tog C tog jag de privat och de dyra va ju inte teoridelen som man verkligen bör kunna. utan körlektionerna
minns nu inte vad de kostade st men en medel person behöver 7 st för och klara uppkörningen .

de jag kan ge tips om du ska plugga är B teorin då dom som kuggar brukar oftast skita sig på Bkort frågorna. de pluggar sönder lastbils grejjerna och glömmer de simpla vi redan "kan"

B-kort , lastvikterna , kör och vilotiderna, lastsäkring. sen kan de komma nån teknisk fråga om bromsarna motorn osv.
men kunna funktionsbeskrivningen "säkerhets kontrollen som den nu mera heter" behöver du inte bry dig om föräns du har uppkörningstid bokad. så blir de inte för mkt onödigt vetande inför teorin

Med lem
768 Inlägg
28 januari 2012
MrEricsson skrev:

Jag undrade bara.

26-30K var nog närmre sanningen såg jag, med Ykb. Kanske inget för en arbetslös som inte är garanterad jobb..

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
28 januari 2012
robininfOCUS skrev:
MrEricsson skrev:

Jag undrade bara.

26-30K var nog närmre sanningen såg jag, med Ykb. Kanske inget för en arbetslös som inte är garanterad jobb..

och utan YKB får man inga jobb så

2 266 Inlägg
28 januari 2012
Jag tog mitt året innan de vart krav på YKB men jag kommer bli tvungen att ta de snart iallafall. Finns ju dom som tar de för att kunna köpa en C-reggat fordon men inte köra yrkesmässigt

svetsdiff !!!

7 274 Inlägg
28 januari 2012
PMPerformance skrev:
Jag tog mitt året innan de vart krav på YKB men jag kommer bli tvungen att ta de snart iallafall. Finns ju dom som tar de för att kunna köpa en C-reggat fordon men inte köra yrkesmässigt

Inom 5 år så måste du ha gått 5st delkurser bara wink

Sök