finns inte så många fel det borde vara om laddet dör helt
slangen mellan lmm och turbon som suger ihop om trycket försvinner
finns en sak som är t.o.m dummare..du råkar inte stallt en flaska olja,spolarvätska eller liknande vid luftburken?
hade rejält problem från en dag till en annan på min 740 fick upp ladd men just när laddet drog upp så försvann det och bilen vägrade snurra upp turbon om jag inte släppte av så kunde man få mätaren att röra sig någon sec
felet var en flaska glykol som stog mellan framljuset och luftburken som satte sig ivägen vid tratten på luftburken riktigt klantigt fel men inget man tänker på direkt
Det sitter ett Viking chip i testat med orginal och 2 andra. Samma fel. När laddet försvinner så är det helt borta och kommer inte tillbaka innan motorn ligger på under 3500rpm. Om slangen mellan lmm och turbo suger ihop sig borde väll laddet komma tillbaka om man släpper och gasar igen? De gör det ej nu. Ne inget som blockerar luftintaget
Oftast så är det något oerhört enkelt fel. Men vad menar du med att laddtrycket försvinner? Jag hade liknande problem fasst den vägra ladda över 0.5 och bara hacka när den försökte ladda mer. Det visade sig att det satt 4 olika tändstift i, bytte dom och sen funkade det utmärkt!
Wastegaten funkar som den ska och dumpen såg okej ut. Tändstiften är nyss utbytta (mekonomen) Någon som har en aning vad det är för mått på insuget till orginal turbon?