3610
Sök

Framvagnsinställning Volvo 740

Trånkelions Garage Och Bar
9 Inlägg
31 januari 2012
Trådstartare
tjenare. jag har bytt styrleder på min volvo 740 (1990). så jag åkte iväg för att göra en framvagns inställning men cambervinkeln (eller hur de nu stavas ?) gick inte att ställa in. vad kan det vara för fel ? han som gjorde framvagns inställningen  trodde att typ bärarmarna var för korta på nå vis, kan de stämma ?

MVH

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
31 januari 2012
Mattiastroeng skrev:
tjenare. jag har bytt styrleder på min volvo 740 (1990). så jag åkte iväg för att göra en framvagns inställning men cambervinkeln (eller hur de nu stavas ?) gick inte att ställa in. vad kan det vara för fel ? han som gjorde framvagns inställningen  trodde att typ bärarmarna var för korta på nå vis, kan de stämma ?

MVH

man kan inte justera camber på en 740

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Trånkelions Garage Och Bar
9 Inlägg
31 januari 2012
Trådstartare
okej, är det nå fel i framvagnen då eftersom hjulen står jätte snett i camber vinkeln.

255 Inlägg
31 januari 2012
Kan även va så att ditt fjäderben fått sig en smäll, så den blivit krökt, eller nån bärarm,
Men mest troligt är fjäderbenet smile

4 586 Inlägg
15 mars 2012
gjorde en framvagnsinställning på volvon som är sänkt 40mm

hur kan jag ha positiv camber på ena sidan och -2 på andra sidan

Skulle kunna tänka mig att ha -1 på båda sidorna

Vet att koppling är bytt kan subramen hamna snett ?

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24718/24718-df5a6566982f57f3aed727abdb3cf283_large.jpg
Senast redigerat av jocke_gronberg (15 mars 2012)

Motormontör
437 Inlägg
15 mars 2012
Skumt... måste ha stått fel innan sänkningen då oxå

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara

4 586 Inlägg
15 mars 2012
Mazdakillen skrev:

ja visst är det. Varit sänkt så länge jag haft den. Har aldrig varit med om att man fått positiv på en sänkt bil

Motormontör
437 Inlägg
15 mars 2012
jocke_gronberg skrev:
Mazdakillen skrev:

ja visst är det. Varit sänkt så länge jag haft den. Har aldrig varit med om att man fått positiv på en sänkt bil

Ja alltås när man sänker bilar så ska man alltid kolla hjulinställningen eftersom de ändras itakt med att axelvinkeln ändras.
Men så stor skillnad på höger och vänster tyder ju på att något inte är helt okej

4 586 Inlägg
16 mars 2012
Mazdakillen skrev:
jocke_gronberg skrev:
Mazdakillen skrev:

Ja alltås när man sänker bilar så ska man alltid kolla hjulinställningen eftersom de ändras itakt med att axelvinkeln ändras.
Men så stor skillnad på höger och vänster tyder ju på att något inte är helt okej

Håller med får väl åka till en firma som riktar bilar.mm dom borde kunna svara på vad som inte står rätt.

Motormontör
437 Inlägg
16 mars 2012
jocke_gronberg skrev:
Mazdakillen skrev:
jocke_gronberg skrev:

Håller med får väl åka till en firma som riktar bilar.mm dom borde kunna svara på vad som inte står rätt.

Skulle nog börja med att kolla framvagnen, alla leder, fjäderbens lagringar för att se om allt sådant är intakt

4 586 Inlägg
16 mars 2012
hittade nog felet idag trasigt Fjäderbussning båda sidor fram så fjäderbenen kan röra sig hur som helst

Motormontör
437 Inlägg
17 mars 2012
jocke_gronberg skrev:
hittade nog felet idag trasigt Fjäderbussning båda sidor fram så fjäderbenen kan röra sig hur som helst

Förstod att något var fel tongue

Sök