Som jag ser det beror inte dåligt turbotrycket på turbon i sig. Antingen så mal turbon på tills den kiknar om den inte kontrolleras av en wastegate. Så ett bra test om man vill veta om ens turbo kan ladda är att rycka just wastegaten och sen kolla om den laddar som tänkt, men vara försiktig så den inte får löpa amok. Skulle nu turbon vara dålig med tanke på att den dricker olja så ska en av två saker hända och det är att antingen kommer det vit rök då den trycker olja ut i avgasystemet och bränner oljan, inte förbränner som den skulle göra om det skickar ut oljan på insugsidan som är fel nummer två och då rycker den blått. Vad man kan kolla då är axialglapp genom att ta bort insugsröret och känna hur mycket impellern glappar, lite glapp ska finnas då den flyter fritt på en kudde av olja.
Att turbon inte laddar är antingen något som säger till mangnetventilen att inte ladda på mer, eller så klarar inte turbon trycka så hårt som vid tex igensatt avgasystemet. Turbon är väldigt enkel på det sättet.
Vad jag mena med öppet filter är att Audi/wags luftmassemätare är väldigt känslig och kan ge det betendet.
Komptestet är att kolla hur dett står till med kompet i cylindrarna, kan vara en blåst topplockspackning som spökar för dig och att turbon blåser en massa tryck in i motorn med i längden förödande konsekvenser.
Men du säger att bilen inte rycker vilket är ett bra täcken, men det gör att jag allt mindre misstänker turbon?
Gissar att det är någon givare eller annat som spökar till det.