2 februari 2012
Trådstartare
UPDATE!
Dåså, varit en fantastisk full dag tillsammans med ägaren Rickard.
Gårdagen slutade med tankar när man låg i sängen för att sedan vakna med fler annonyma tips imorse. Rickard och jag har sökt information och efter tips vi fått fram så hittade vi båda personerna som var närvarande på Facebook, efter ännu mer sökande så hittade vi både hemadress, personnummer.
Allt ledde iaf slutligen till att bilen stod i en bilverkstad (nämner inga namn) i Kristianstad.
Rickard och jag for iväg till kristianstad tidigt imorse efter vi samlat på oss information och hade ett förhör med polisen.
När vi var klara på förhöret kliade det något fruktansvärt i fingrarna så vi var tvungna att åka förbi stället vi misstänkte, det var ingenting misstänktsamt utanför så vi beslöt att jag skulle gå in ensam då dom kanske hade känt igen Rickard, sagt och gjort, jag gick in i verkstan och börja blicka överallt för att försöka finna något tecken på en Evo, såg en huv som stod lutad längre fram mot en vägg för att sedan när jag kommer närmare ser jag en silvrig evo uppe på en lift med en HKS dekal PRECIS som Rickard hade på sin baklucka, jag pratade lite med killarna som stod där inne och jag sade att jag hade problem med min bil, dom bad mig iaf komma förbi senare under dagen så dom kunde ta en titt. (Var dock deras egen bil DOCK med Rickards baklucka med HKS emblem)
Rickard ringde handläggaren över fallet direkt när jag kom ut och jag bekräftade för honom att den verkligen står där inne och dom sa att inom en timme skulle dom komma dit.
Vi stod och väntade en bit därifrån och efter om och men så flög det in 4 polisbilar på gården och ut med hundar också, på både bak och framsida.
Vi fick efteråt gå in i lokalen och märkte då att dom strippat ner Rickards bil i MOLEKYLER och redan hunnit montera grejorna på en annan Evo, den som stod på liften alltså. Vi pekade ut vilka grejor som tillhörde Rickard och så långt har vi kommit nu.
Chassit saknas dock fortfarande och försäkringen är ute utrett.
Verkligen jätte stort tack till ALLA som har hjälpt till att hålla koll och folk som har både ringt och skickat mejl!
Det uppskattas verkligen, och skönt att se folk som fortfarande har moral i kroppen.
Mvh
Anton
Texten är säkert slarvigt skriven men full dag och mycket tänkande och spanande så är helt slut.
Senast redigerat av dappe89 (2 februari 2012)