blir det inte ganska (väldigt?) trångt med saabs avgasdel på vänster sida motorn? har för mej att lutningen original på saabspisen kommer hamna mot rattstången också? inget olösligt problem dock
EDIT: eller rakställer ni? ser nästan ut så iaf
klart att dom rakställer blir lite jävlig att bygga fwd på en 740
jag undrade om spisen hamnar utan lutning eller med motlut?
hade jag frågat om den skulle längsmonteras hade ditt svar varit bra . _längsmontering_
i din värld ja. Vi har alla olika sätt att prata...
Tror du är ute o cyklar lite, Tommy_P har rätt;)
Så du tkr att jag har fel, det finns bara jag i hela världen som tkr att ordet rakställa betyder att ta en tvärställd motor och sätta den i samma riktning som bilen?
Fast tvärställd motor heter det inte heller, det är "bredsmonterad" det heter eller?
Om man ska vara riktigt petnoga så heter det som i t.ex Volvon längdmonterad, och som i t.ex SAABen som motorn tidigare satt i tvärställd.
När man i motorsammanhang pratar om att en rakställa en motor så gör man helt enkelt så att man ställer motorn med toppen rakt upp i motorutrymmet, och inte lite lutande som dom flesta maskiner sitter.
Så du tkr att jag har fel, det finns bara jag i hela världen som tkr att ordet rakställa betyder att ta en tvärställd motor och sätta den i samma riktning som bilen?
Fast tvärställd motor heter det inte heller, det är "bredsmonterad" det heter eller?
Om man ska vara riktigt petnoga så heter det som i t.ex Volvon längdmonterad, och som i t.ex SAABen som motorn tidigare satt i tvärställd.
När man i motorsammanhang pratar om att en rakställa en motor så gör man helt enkelt så att man ställer motorn rakt upp i motorutrymmet, och inte lite lutande som dom flesta maskiner sitter.