2454
Sök

Köra på " Fuldiesel " ?

1 938 Inlägg
4 februari 2012
Sen är det väl grön diesel du har på macken, högskattad.
Du har röd diesel till villa-eldning osv, den lågbeskattade.

Sothora <3
1 201 Inlägg
4 februari 2012
precis va ja skrev ovan.. Den riktiga Fetare gröndiesel (inte mack dieseln som är färgad) Har högre cetantal.. Bilen går bättre! Men som sagt e A - O Med rena farmartankar.. annars blire piss o skit av allt.

Ska tilläggas att commonrail dieslar är anpassade att gå på mackdiesel och bör därför göra det.

Bildemonterare samt egen verkstad. !

110 Inlägg
4 februari 2012
Trådstartare
Mercedesturbodiesel skrev:
precis va ja skrev ovan.. Den riktiga Fetare gröndiesel (inte mack dieseln som är färgad) Har högre cetantal.. Bilen går bättre! Men som sagt e A - O Med rena farmartankar.. annars blire piss o skit av allt.

Ska tilläggas att commonrail dieslar är anpassade att gå på mackdiesel och bör därför göra det.

Tack mannen , känns som min fråga är besvarad.

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 februari 2012
Tänk på att en modern bil är designad runt ett modernt bränsle av god kvalitet. Problemet med eldningsolja, grön diesel eller flygfotogen är nog inte bränslet i sig utan hur det hanteras. Smuts, vatten, föroreningar mm.

Eldningsolja går ju att köpa på blocket, men då är det olja som inte tål kyla och den har legat i en villatank från Hitlers tid med all smuts, vatten, mögel, alger som det innebär.

Så det kan nog vara sant som många säger att man får problem, men det är enligt mina tankar inte bränslets fel som sådant.

Jag roade mig ett tag att tanka mycket soppa när det var billigt, men har slutat med det eftersom kvaliteten på bränslet blir för dålig när jag lagrar soppan hemma.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök