Tjeenare. Ni har säkert hört frågan 1000 gånger av andra, men jag skulle vilja veta om det gör någon större skillnad ifall man monterar en kondensator till ljudet i bilen ? för när man krämar på lite så blinkar det klassiska " dunkblinket" i takt till basarna. har ganska kraftigt steg till den och det är ju surt att byta ner sig bara för det blinkar för mycket någon som vet om det funkar med en sån här ?
Hade du provat sökfunktionen så hade du hittat att detta är ett av de mest väldiskuterade ämnena på forumet. Jag personligen har inga problem med blinkningar, detta utan kondensator, men då har jag oxå genomfört " the big three" uppgraderingen, något som alla borde göra direkt när de ska bygga stereo.
Tjeenare. Ni har säkert hört frågan 1000 gånger av andra, men jag skulle vilja veta om det gör någon större skillnad ifall man monterar en kondensator till ljudet i bilen ? för när man krämar på lite så blinkar det klassiska " dunkblinket" i takt till basarna. har ganska kraftigt steg till den och det är ju surt att byta ner sig bara för det blinkar för mycket någon som vet om det funkar med en sån här ?
Ja som sagt så finns det många trådar om detta men har man blinkande lampor så ska man kolla upp sitt kablage. Sök på the big three på youtube.
Åså ska man ha ett frisk batteri.
Sen när allt det är kollat å man ser att allt är ok kollar man igen. Blinkar det ändå får man kanske investera i ett extra batteri.
Jag hade två vanliga bilbatterier och det räckte gott. Dock fattades det lite kräm till tävling.
Kondensator funderar jag redan på, men isf för att filtrera bort små störningar. Sen gör säkert kondingen lite nytta angående strömmen, men man får ta det i rätt ordning dvs konding sist. Det har diskuterats om det är nödvändigt å bla bla men jag gör som jag vill.