Det är en Porsche S2 cab.
Jag måste berätta. Högtalarna i bilen är original 4x6. Jag har fått inbrott i bilen och fått stereon stulen och massa strul. Men jag vill bygga riktigt bra ljud och lära mig. Så jag har läst en del och försökt klura ut vad jag ska lägga stålarna på. Men vill gärna ha ljud i bilen nu, försäkringsbolaget tar tid på sig. Jag gick till Clasohlson och köpte deras 4x6 för 220kr och min gamla Panasonic (köpt på Teknikmagasinet förra året för 1600kr) Ljudet var riktigt kasst, slog igenom och kunde inte ha någon volym alls.
Då köpte jag tätningsmaterieal och tätade mellan dörr och högtalare. Inget bättre resultat. Min slutsats: Clasohlsonhögtalare är sämre än jag kunnat drömma om.
Innan jag skulle lämna tillbaka dem, ville jag pröva att montera dom där bak, bakom en sido panel där det finns 4x6 utag. Jag tar ut den gamla högtalaren som är sämre än clasohlsons. Det var fan i mig MDS högtalare där. MDS C 45 classic 4x6 eller något sådant. Dessa var helt intakta!
Jag fattar inte. hur kan MDS vara så förbannat dåliga att clasohlsonhögtalarna är snäppet bättre?
Min plan var att investera i ett helt MDS system, men med så dåliga 4x6 kommer jag aldrig köpa MDS!!
Tog ner mina stereohögtalare och la i bakluckan, öppnade baksätesryggstödet och har nu skönt ljud i bilen med bra tryck, men fel riktat så klart
Vad är era funderingar - Suger MDS så pass?! Högtalaren kostade runt 400kr förra året (enlig kompis)