3837
Sök

Tb-58 på b230 med 16v?

Jävel
2 018 Inlägg
10 februari 2012
Trådstartare
#21
Diss skrev:
jag hade inte tagit en tb-58 , en tb-60 med twinentry och extern wg för stabilt ladd, och dela rören hela vägen fram till wg. det ger dig ca 500rpm tidigare ladd smile

borg warner får du väll inte för det priset iallafall? smile

Tyvärr har ja redan köpt på mig ett grenrör. De är single. Men har extern wg iaf. Det får nog bli nästa års setup isåfall

You got to risk it, to get the biscuit :)

Jävel
2 018 Inlägg
10 februari 2012
Trådstartare
#22
Webrex skrev:
http://www.garaget.org/video/113680 vi kör motsvarande T3/T4 hybrid oxå kina på våran 16v med 7:1 kilos komp. Och E85
Kammarna står inte 100% rätt, men vi har ändå ett halvkilo ladd runt 3000rpm och fullt strax efter de.

Så jättemycket bättre än så blir de inte på en 2.3L:are som skal upp till 400hästkrafter. Vi har ett helt grymt vrid mellan 4000 och 6500 rpm. de räcker gott att busa med!

Låter fantastiskt. Är det de agget ni köpt från KL-racing? Om de håller en sommar är det ju ett bra pris. Har iofs en t3/t4 ligger tror ja. Från en saab, de kanske fungerar?

You got to risk it, to get the biscuit :)

379 Inlägg
10 februari 2012
#23
Plankpojk skrev:
Webrex skrev:
http://www.garaget.org/video/113680 vi kör motsvarande T3/T4 hybrid oxå kina på våran 16v med 7:1 kilos komp. Och E85
Kammarna står inte 100% rätt, men vi har ändå ett halvkilo ladd runt 3000rpm och fullt strax efter de.

Så jättemycket bättre än så blir de inte på en 2.3L:are som skal upp till 400hästkrafter. Vi har ett helt grymt vrid mellan 4000 och 6500 rpm. de räcker gott att busa med!

Låter fantastiskt. Är det de agget ni köpt från KL-racing? Om de håller en sommar är det ju ett bra pris. Har iofs en t3/t4 ligger tror ja. Från en saab, de kanske fungerar?

Jajamen, de är Kl racings agg. Hållt 2 sommrar plus iskörnig faktiskt! Jag håller Kl högt, även deras grenrör, å inte en spricka ännu!

Jävel
2 018 Inlägg
10 februari 2012
Trådstartare
#24
Webrex skrev:
Plankpojk skrev:
Webrex skrev:
http://www.garaget.org/video/113680 vi kör motsvarande T3/T4 hybrid oxå kina på våran 16v med 7:1 kilos komp. Och E85
Kammarna står inte 100% rätt, men vi har ändå ett halvkilo ladd runt 3000rpm och fullt strax efter de.

Så jättemycket bättre än så blir de inte på en 2.3L:are som skal upp till 400hästkrafter. Vi har ett helt grymt vrid mellan 4000 och 6500 rpm. de räcker gott att busa med!

Låter fantastiskt. Är det de agget ni köpt från KL-racing? Om de håller en sommar är det ju ett bra pris. Har iofs en t3/t4 ligger tror ja. Från en saab, de kanske fungerar?

Jajamen, de är Kl racings agg. Hållt 2 sommrar plus iskörnig faktiskt! Jag håller Kl högt, även deras grenrör, å inte en spricka ännu!

Härligt. Hittade ett t3/t4 agg på blocket som någon haft hos GIK-turbo på balansering. Får jag inte de så beställer jag ett från KL-racing. Har deras grenrör också, lite omsvetsat med extern wg bara. Tack för tipset!

You got to risk it, to get the biscuit :)

379 Inlägg
10 februari 2012
#25
Tänkte tipsa om att porta upp WG hålet till max på dom för de är4 för4 litet, men kör du extern så är de ju inget problem!

Jävel
2 018 Inlägg
10 februari 2012
Trådstartare
#26
Webrex skrev:
Tänkte tipsa om att porta upp WG hålet till max på dom för de är4 för4 litet, men kör du extern så är de ju inget problem!

Okej, men du verkar ju ha koll. Går det/Är det lämpligt att plugga WGn på en sån turbo?
Kan det få oönskade biverkiningar eller är det fritt fram smile?

You got to risk it, to get the biscuit :)

379 Inlägg
10 februari 2012
#27
Plankpojk skrev:
Webrex skrev:
Tänkte tipsa om att porta upp WG hålet till max på dom för de är4 för4 litet, men kör du extern så är de ju inget problem!

Okej, men du verkar ju ha koll. Går det/Är det lämpligt att plugga WGn på en sån turbo?
Kan det få oönskade biverkiningar eller är det fritt fram smile?

Plugga skiten Bara! Gänga upp hålet å dra i en bult som du sen portar ned på insidan jäms med turbon.

Jävel
2 018 Inlägg
10 februari 2012
Trådstartare
#28
Webrex skrev:
Plankpojk skrev:
Webrex skrev:
Tänkte tipsa om att porta upp WG hålet till max på dom för de är4 för4 litet, men kör du extern så är de ju inget problem!

Okej, men du verkar ju ha koll. Går det/Är det lämpligt att plugga WGn på en sån turbo?
Kan det få oönskade biverkiningar eller är det fritt fram smile?

Plugga skiten Bara! Gänga upp hålet å dra i en bult som du sen portar ned på insidan jäms med turbon.

Tackar smile

You got to risk it, to get the biscuit :)

Jävel
2 018 Inlägg
12 februari 2012
Trådstartare
#29
Köpte en t3/t4 iordninggjord av gik-turbo. Så får vi se om de duger smile Återkommer i sommar eller något wink

You got to risk it, to get the biscuit :)


Sök